Årsfest 2024: Velkommen til gratis filmvisning, texmex-mat og quiz

Illustrasjons-/bannerbilde for Årsfest 2024: Velkommen til gratis filmvisning, texmex-mat og quiz

Her har du noe å glede deg til etter påskeferien! I forbindelse med feiringen av UiT Årsfest 2024, inviterer UiT i Narvik byens befolkning på middag, gratis filmvisning og quiz med premier!

Velkommen til gratis filmvisning, texmex-mat og quiz, onsdag 3. april kl. 15:30 i kantina ved UiT i Narvik!
NB! Påmelding!

Vi spanderer texmex-mat og viser tre kortfilmer fra Filmkunstkolen i Kabelvåg. I etterkant av visninga arrangerer vi quiz med premier!

Påmeldingsfrist: 21. mars!

15:30 Velkommen og servering av mat

15:45 Filmvisning

16:30 Quiz med premier

Kort om filmene:

«Prosjekt Pappa»

Dokumentaren "Prosjekt Pappa" er en fargerik fremstilling av en datters forhold til sin far i en polarisert samtid. Det er en historie om kjærlighet og frustrasjon som skildrer kompleksiteten i å elske noen som er ens rake motsetning. Camilla har ingen vanlig far; han er en "pick up artist" som lærer andre menn hvordan de skal lykkes med å få kontakt på Tinder. I tillegg vier han seg til spirituell utvikling, som fantasifulle bekreftelser og iskalde toppløse spaserturer inspirert av Wim Hof.

Camilla er kunstner og feminist; det er ikke mye hun og faren hennes er enige om, men til tross for det har de et sterkt fellesskap. Det er der i brennpunktet mellom kjærlighet, humor, frustrasjon og skuffelse at filmen utspiller seg.

«Søster» er et fantastisk eksempel på konsentrert fortelling: narrativ film møter konseptuell kunst. En historie om to søstre og den lange skyggen kastet av en eldre søsken, den tar alle sine begrensninger (av budsjett og ressurser) og forvandler dem mirakuløst til ressurser.

Midt på vinteren i Nord-Norge og omgitt av en vill gruppe barn, påvirkes en ung gutts impulser av hans tiltrekning til sin beste venn.

«Ville Dyr» er en kortfilm som finner sted midtvinters i Norge. Historien følger en gruppe barn som leker i snøen, men filmen setter søkelys på forholdet mellom to av guttene. Spennet mellom de to guttene er tydelig, og deres dynamikk formes av følelser av sjalusi og konkurranse.

Velkommen skal du være!

Når: 03.04.24 kl 15.30–17.30