Innføringskurs i fagfeltet global helse / Introductory course on global health

NORWEGIAN: Ludwig-Maximilians-Universität München arrangerer et nettkurs der du kan få en innføring i fagfeltet global helse. Der kan du lære om hva som er de viktigste årsakene til at sykdommer sprer seg globalt og strategier for å forhindre en slik utvikling.
ENGLISH:
Ludwig-Maximilians-Universität München is organizing an online course where you can get an introduction to the field of global health. There you can learn about the main causes of the spread of diseases globally and strategies to prevent such development.
NORWEGIAN:
Dato: 22. april 2024 – 31. Juli 2024
Tidssone: CET
Sted: Nettkurs
Målgruppe: Bachelor- og masterstudenter og stipendiater
Vert: Ludwig-Maximilians-Universität München
Språk: Engelsk
Krav: Det finnes ingen krav om kvalifikasjoner. Søkere bør imidlertid være interessert i kursets emne og være villig til å delta.
Utvelgelsesstrategi: Søkere skal sende et motivasjonsbrev på 100 ord som forklarer hvorfor de ønsker å delta på kurset. Det er ønskelig at deltakerne kommer fra flere partneruniversiteter.
Antall deltakere: 90
Deltakerbevis/studiepoeng: De som fullfører kurset mottar 3 ECTS og et diplom.
Påmeldingsfrist 25. mars 2024
Dette er et interaktivt e-læringskurs der deltakere vil kunne få en grunnleggende forståelse av hva fagfeltet global helse gjennom å bruke en aktiv og student-sentrert læringsmetode.
Deltakerne skal samarbeide med studenter/stipendiater fra forskjellige universiteter, som har ulik kulturell bakgrunn, når de gjør gruppearbeidet.
Det skjer i en nettbasert modul med 4 synkrone økter. Kurset er lagt opp som et kombinert læringskurs, som inkluderer synkrone (4 økter) og asynkrone deler (valgfri økt etter eget tidsskjema).
Den asynkrone læringen består av 8 deler med selvstudium og interaktiv e-læring, med interaktive elementer på programmet Moodle.
Under de synkrone øktene vil deltakerne møtes online via Zoom for å danne grupper, hvor de skal samarbeide i et felles prosjekt og presentere arbeidet sitt i kursets siste økt.
Emner for kurset:
Synkrone økter:
Læringsmål:
Deltakerne kan forvente at de blir aktivt involvert i kurset og at de skal arbeide i små grupper.
Ved slutten av kurset bør studentene kunne følgende:
Kompetanseområder:
Dette kurset er en del av EUGLOHs arbeidspakke 2.
EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.
ENGLISH:
Date: 22 April 2024 — 31 July 2024
Timezone: CET
Location: Online
Target Group: Undergraduate, Master and PhD students
Host: Ludwig-Maximilians-Universität München
Language: English
Requirements: There are no prerequisites. However, students should be interested in the topic and willing to actively participate.
Selection strategy: Students should write a motivational letter of 100 words explaining why they want to take this course. A preference is given for a mix of universities.
Number of participants: 90.
Certificate/ECTS: 3 ECTS and a certificate.
Registration deadline: 25 March 2024
An interative E-Learning course in which students can gain a basic understanding of global health via an active and student-centred learning approach.
Participants will collaborate with students from different universities and cultural backgrounds during the group work, in an online module with 4 synchronous sessions.
The course is intended as a blended learning course, including synchronous (4 sessions) and asynchronous units.
The asynchronous learning consists of 8 units of self-study interactive eLearning with interactive elements on Moodle. During the synchronous sessions, participants will meet online via ‘Zoom’ to form groups, with whom they will collaborate on a project and in the final session present their work.
Topics of the course:
Synchronous Sessions:
Learning objectives:
Participants can expect to get actively involved in the course, by working in small groups.
By the end of the course students should be able to:
Competences:
This course is part of EUGLOH’s Work Package 2.
EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programs that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.