NORWEGIAN:
I februar blir det holdt et seminar hvor du kan lære om hvordan kunstig intelligens kan brukes som verktøy i fjernbehandling. Det vil også bli forklart hvilke modeller som ligger bak denne programvaren.
ENGLISH:
In February, a seminar will be held where you can learn about how artificial intelligence can be used as a tool in telemedicine. It will also be explained which models this software is based on.
NORWEGIAN:
Dato: 29. februar 2024 – 1. mars 2024
Tidssone: CET
Sted: På nettet
Målgruppe: Bachelor- og masterstudenter
Vert: Lund University, University of Szeged, University of Alcalá & Université Paris-Saclay
Språk: Engelsk
Antall deltakere: 6 per partneruniversitet
Deltakerbevis: Kursleder utsteder et diplom
Utvelgelseskriterier: De første søkerne blir godkjent som deltakere. Nå det er et tilstrekkelig antall deltakere per partneruniversitet, vil det bli opprettet en venteliste. Hvis vi ikke får et minimum med søkere for hvert partneruniversitet vil de resterende plassene bli overført til et annet partneruniversitet.
Krav: Studenter fra hvilken som helst fagdisiplin kan søke. Det er ingen krav forhåndskunnskaper. Medisinstudenter med bakgrunn i medisin, farmasi, sykepleie, biologi eller andre helsefag vil imidlertid bli foretrukket som søkere.
Påmeldingsfrist 26. februar 2024
Dette er et nettbasert webinar med et dobbelt formål: å introdusere noen av teknikkene som brukes i kunstig intelligens (AI) og å presentere noen anvendelser i telemedisin. Deltakerne bli forklart grunnlaget for modeller som brukes til å utvikle AI-applikasjoner i medisin.
Programplanen vil inkludere direktesendte (6 timer) og forhåndsinnspilte (4 timer) økter.
Webinaret strekker seg over to dager og vil inneholde dynamiske morgenøkter viet til direkte presentasjoner av anerkjente forskere, etterfulgt av spørsmål og svar-økter. På ettermiddagene vil deltakerne ha tilgang til forhåndsinnspilte undervisningsvideoer, selv om det ikke vil være interaktive elementer.
Morgenøktene dekker et bredere spekter av emner og gir en generell oversikt, mens ettermiddagsøktene går dypere inn i mer tekniske aspekter og gir en detaljert forklaring på teknikker som brukes i den spesifikke konteksten som diskuteres.
Læringsmål:
Kompetanseområder:
EUGLOH er en allianse mellom ni europeiske universiteter som legger til rette for mobilitet knyttet til forskning, undervisning og innovasjon. Alliansen støtter opp under aktiviteter, prosjekter og programmer som retter seg mot globale helseutfordringer. Denne virksomheten krysser fagdisipliner og har et spenn som også går utenfor den medisinske sektoren.
ENGLISH:
Date: 29 February 2024 — 1 March 2024
Timezone: CET
Location: Online
Target Group: Undergraduate & Master students
Host: Lund University, University of Szeged, University of Alcalá & Université Paris-Saclay
Language: English
Number of participants: 6 students per partner university
Certificate/ECTS: Attendance letter by course director
Selection strategy: First come first served. Once the enrollment capacity is met for each partner university, a waitlist will be initiated. If the minimum enrollment requirement is not reached for a specific partner university, any remaining seats will be reallocated to other partner universities.
Requirements: Non-graduate and Master students of any discipline can apply. No pre-requisites for the course are needed. Medicine students with background in medicine, pharmacy, nursery and other medical or biological sciences will have preference.
Registration deadline: 26 February 2024
This is an online webinar with a double purpose: to introduce some of the techniques used in Artificial Intelligence (AI) and to present applications in Telemedicine. Participants will also be explained the foundations of models used to develop AI applications in medicine.
The programme schedule will include live on (6 hours) and pre-recorded (4 hours) sessions.
The webinar spans two days, featuring dynamic morning sessions dedicated to live presentations by esteemed professors, followed by engaging Q&A sessions.
In the afternoons, participants will have access to supplementary pre-recorded content, albeit without interactive elements. The morning sessions cover a broader spectrum of topics, offering a general overview, while the afternoon sessions delve into more technical aspects, providing a detailed explanation of techniques applied in the specific context under discussion.
Learning objectives:
Competences:
EUGLOH is an alliance between nine European universities that facilitates mobility related to research, teaching, and innovation. The alliance supports activities, projects, and programs that address global health challenges. This crosses disciplinary boundaries and spans beyond the medical sector.