Illustrasjons-/bannerbilde for Webinar: Bør vi bekymre oss for kommunale forskjeller i barnevernets meldings- og undersøkelsesarbeid?
Sandnes/ Mostphotos

Kommunale forskjeller i barnevernets meldings- og undersøkelsesarbeid er tema for dette webinaret.

I denne webinaret ser vi nærmere på variasjon i kommunenes terskel for å iverksette undersøkelser og hjelpetiltak i barnevernet. Dette er av interesse fordi det er et overordnet prinsipp at det skal være lik tilgang på helse- og sosialtjenester over hele landet og at like saker skal behandles likt uavhengig av geografi. Vi ser på forskjeller mellom kommuner og variasjon over tid. Det diskuteres hvordan tjenestene kan utvikle og vurdere egen tjenesteprofil.

Webinaret passer for: Alle som jobber med plan og utviklingsarbeid i kommunal helse og sosialtjeneste. Ledere og ansatte i det kommunale barnevernet og deres samarbeidspartner.

Webinaret er gratis og foregår på Zoom. Mer informasjon kommer.

Foreleser: Professor Svein Arild Vis.

Når: 24.11.23 kl 10.00–11.00
Hvor: Zoom