Innføring i RSpace Inventory/ Introduction to RSpace Inventory

(English text below)

Innføring i bruk av RSpace Inventory for forvaltning av fysiske prøver.

Biblioteket har invitert RSpace til å gi en innføring i systemet og demonstrere de nyeste funksjonene, det vil også bli anledning til å stille spørsmål.

RSpace Enterprise har i februar lansert den fullverdige versjonen av Inventory. Dette er et elektronisk system for å administrere fysiske prøver og objekter.

Inventory gir full sporbarhet av prøver og objekter gjennom ID-numre og metadata. Det er designet for bruk på mobil, med søkefunksjoner slik at du enkelt kan finne det du trenger, når du trenger det.

RSpace Enterprise er UiTs institusjonelle elektroniske laboratoriebokløsning, og det nye LIMS-systemet kan brukes enten som en frittstående løsning eller integrert med laboratorieboken. Inventory-systemet kan derfor være nyttig for å administrere fysiske samlinger også utenfor de tradisjonelle laboratoriefagene.

Demoen holdes kl. 13.00-15.00 på onsdag 22. mars.

Vi ser frem til å møte dere og hjelpe dere i gang med å bruke Inventory på en måte som passer forskningsarbeidet deres.

Spørsmål kan sendes til aili.sarre@uit.no

-------------------------------------------------------------------------------

Introduction to the sample management system RSpace Inventory

We are happy to announce that RSpace Enterprise in February launched the full production release of their laboratory information management system (LIMS), Inventory. This is an electronic system for managing physical samples and objects.

The library has invited RSpace to introduce the system and demonstrate the latest features. You will also have the opportunity to ask any questions you may have about the software.

Inventory provides full tracability of samples and items through ID numbers and metadata. It is designed for a mobile interphase to be used on the go, with powerfull search functions so that you may easily find what you need, when you need it.

RSpace Enterprise is UiT's institutional electronic labnotebook solution, and the LIMS system can be used either as a stand-alone, or integrated with the labnotebook. The Inventory system may therefore be usefull for managing collections of physical items also outside the traditional lab disciplines.

The demo will be on Wednesday March 22nd at 13.00-15.00.

We look forward to seeing you at the demo and working with you to implement the system for your research context.

Contact aili.sarre@uit.no for any question or more information about the event.

Når: 22.03.23 kl 13.00–15.00
Hvor: Zoom