Boklansering: Samiske temaer og perspektiver i alle barnehager

Velkommen til lansering av boka Samiske temaer og perspektiver i alle barnehager. Fra rammeplan til praksis! Barnehager i Norge skal bidra til å synliggjøre samisk kultur og mangfold og til å utvikle respekt og fellesskapsfølelse. Hva betyr dette i praksis?

Merk: Nytt tidspunkt!

Forfatterne Torjer A. Olsen og Jill Abelsen Olsen forsøker i boka å komme med svar og løsninger. De skriver både til samiske barnehager, til barnehager med samiske avdelinger og til alle barnehager. Dermed handler boka om blant anna språk, fortellinger, joik, mat, nasjonaldagsfeiringer og samisk pedagogikk. Boka er retta spesifikt mot praksisfeltet, men er relevant for interesserte langt utover dette.Det er et sterkt behov både for økte kunnskaper og for forslag til gode praksiser når det gjelder samiske temaer i barnehagen.

På lanseringa vil Torjer og Jill fortelle om arbeidet med boka og om hva den kan bidra til.

Det blir enkel servering og mulighet til å kommentere og stille spørsmål - og til å kjøpe boka!

Når: 23.02.23 kl 14.15–15.00
Hvor: Akademika Tromsø