Kvensk språkdusj for førskolebarn

Illustrasjons-/bannerbilde for Kvensk språkdusj for førskolebarn

Tromsø kvenforening og kvensk institutt arrangerer kvensk språkdusj (innførende språklære) for førskolebarn søndag 26.februar kl. 11.00-13.00. Gratis arrangement.

Tromsø kvenforening og Kvensk institutt arrangerer årets andre språkdusj for førskolebarn Søndag 26.februar klokka 11-13.00 i museumshallen på Norges arktiske universitetsmuseum. Det kreves ikke påmelding for å delta!

Språkdusj er en «lettere»  form for språkundervisning til barn som ikke nødvendigvis har tidligere kunnskaper i et minoritetsspråk, i dette tilfellet kvensk. Språkdusjene holdes av Mari Keränen som er språklærer ved Kvensk institutt. Kursene starter med enkle sanger, rim og regler, spel og leker på kvensk, og etter hvert lærer barna å forstå enkle hverdagslige setninger.

På språkdusjen deltar førskolebarn med følge, lærere og språkforbilder. Kursene krever ingen påmelding, så det er bare å dukke opp!

Er du interessert i å høre mer om dette? Ta kontakt med Mari Keränen på mari.keranen@kvenskinstitutt.no

Samarbeidspartnere: Norske Kveners Forbund og Tromsø kommune.

Når: 26.02.23 kl 11.00–13.00
Hvor: Norges arktiske universitetsmuseum