UiT – 50 år under arktisk himmel – en festforestilling

Det er en stor glede å invitere til feiring av at det er 50 år siden UiT Norges arktiske universitet ble åpnet.

1. september 2022 er det nøyaktig et halvt århundre siden kong Olav V åpnet UiT. Vi har invitert kronprins Haakon som vil følge i sin bestefars fotspor og stå for den høytidelige markeringen på akkurat samme sted som åpningen fant sted høsten 1972: Tromsø domkirke.

I tillegg til en høytidelig markering blir det flotte innslag fra nordnorske artister og aktører som vil skape et teatralsk og musikalsk narrativ om UiT: Frank Jørstad (Kventeateret), Hollow Hearts, Frida Lydia Virtanen fra Musikkonservatoriet og Inna Maria Amundsen.

Forestillingen er gratis og åpen for alle, men krever påmelding: https://bit.ly/3dtvvC8 (NB! Forestillingen er nå fulltegnet.)

Vi sjekker billett i døra.

Forestillingen blir også strømmet og kan følges her.

Når: 01.09.22 kl 18.00–19.30
Hvor: Tromsø domkirke