UPDATE Festseminar for Halldis Valestrand: Om geografi, kjønn og kultur

Velkommen til festseminar for Halldis Valestrand: «Om geografi, kjønn og kultur» den 25. november!

PROGRAM

Tid og sted: torsdag den 25.11.21, kl. 1400 -1800

Tabletten i Farmasibygget (Muninbakken 7)

På grunn av smittefare: må vi holde en meters avstand og ellers følge smittevernreglene

For de som deltar via internett: Zoom-lenke

1400: Åpning og velkommen ved Arild Buanes, programstyreleder for samfunnsplanlegging og kulturforståelse, ISV, på vegne av arrangørene.

1410: Anne Britt Flemmen, Instituttleder: Kjønn og rom: Halldis - en norsk pioner?

1430: Gunnel Forsberg, Department of human geography, Stockholm Universitet (in personam eller på nett): Halldis – en pionjär i Skandinavisk forskning om rum och genus.

1450: Halldis Valestrand: Mine steder og landskaper: om geografi, kjønn og kultur: 40 år i forskningens tjeneste

1510: Pause

1530: Ragnar Nilsen: Feltkurs og studiet: Planlegging og kulturforståelse

1545: Heidi Lydersen: Kulturgeografiske spor – et studentperspektiv

1600: Anne Randa: student og veileder

1615: Elisabeth Sandersen: I Halldis sine fotspor i Mellom-Amerika

1630: Lise Nordbrønd: Women’s Worlds 1999, ledelse og samarbeid på Kvinnforsk

1645: Siri Gerrard: akademisk kvinnefellesskap: vennskap og samskriving siden 1970-tallet

1700: Pause med forfriskninger

1715-1800: Paneldebatt: analytiske verktøy i forståelsen av steder og i geografifaget – kan slike bidrag gi svar på de samfunnsutfordringer vi står overfor?

Paneldeltakere: Ingrid Marie Kielland, Arild Buanes, Halldis Valestrand

Panelledere: Anniken Førde og Toril Nyseth

På grunn av UiT koronaregler utgår tidligere annonsert sosialt samvær med servering på U06 Nedre Lysthus/Senter for fredsstudier fra kl 1800.

Studenter, lærere og gjester er hjertelig velkomne!

Husk påmelding til Siri Gerrard (siri.gerrard@uit.no) innen den 22.11.21 klokka 1600. Marker eposten Halldis sitt jubileumsseminar i emnefeltet.

Vi minner igjen om zoom-lenka

HILSEN ARRANGØRENE: Institutt for samfunnsvitenskap (ISV), forskningsgruppa: Sted, makt og mobilitet og Senter for kvinne- og kjønnsforskning (SKK).

Når: 25.11.21 kl 14.00–18.00
Hvor: Tabletten, Farmasibygget (Muninbakken 7)
Sted: Tromsø
Målgruppe: Ansatte, Studenter, Gjester / eksterne