UiT-frokost med Støre: Klimaendringer og storpolitisk uro – hva nå med nordområdene?

Da starter vi opp UiT-frokost igjen etter korona-dvalen, og først ut er Jonas Gahr Støre som innleder om nordområdene og blir utfordret av studentene.

Arbeiderparti-leder Jonas Gahr Støre skal innlede om mulighetene og utfordringene framover for nordområdene i endring, før UiT-studentene slipper til med utfordrende spørsmål. Jonas Gahr Støre lanserte Nordområdestrategien på UiT i 2005. I 2011 ble han og hans russiske utenriksminister-kollega utnevnt som æresdoktor ved UiT, og Støre har vært tilbake flere ganger med perspektiver om utviklingen i nord.

Kjøreplan:
- Velkommen til UiT ved rektor Dag Rune Olsen
- Berit Kristoffersen, moderator introduserer UiT-frokost sammen med student Runa Sulen Hovland
- Støre innleder
- Spørsmål fra studentene
- Spørsmål fra andre
Gratis kaffe og baguetter serveres fra klokka 14.

Det vil bli egne smitteverter. De vil bidra til at avstandsregler overholdes og sørge for at det ikke slippes inn flere enn maks antall i auditoriet.

Ta gjerne kontakt med moderator Berit (95702600/berit.kristoffersen@uit.no) hvis du har spørsmål.
UiT-frokost startet i 2013 med månedlige frokostdebatter som tar opp politiske spørsmål i en faglig ramme, og arrangeres av studentene på Institutt for samfunnsvitenskap.
Når: 09.09.21 kl 14.15–15.00
Hvor: Teorifagbygget hus 1: Auditorium 1