Tur på Villblomstenes dag 20.6.

Villblomstenes dag markeres over hele landet i regi av Norsk Botanisk Forening. Norges arktiske universitetsmuseum inviterer ut på tur i Folkeparken søndag 20. juni kl. 13 for å se på de ville plantene i det bynære området. Påmelding påkrevd. Oppmøte: Folkeparken, den store parkeringsplass ved det gamle akvariet.

Alfred Granmo forteller om villblomster. Foto: Liv Mølster

Botaniker Alfred Granmo fra museet tar oss med i Folkeparken ved Telegrafbukta for å fortelle om våre vanlige sommerplanter. Han deler av sin store kunnskap om artene som finnes her nord, i hvilke miljøer de vokser, og om plantenes kulturhistorie bl.a. som matplanter.

Turen tar ca. 2 timer og går i lett terreng. Ta med kopp for smaksprøver. Bekledning etter været og gummistøvler anbefales hvis regnvått gress.

Oppmøte: Folkeparken, den store parkeringsplass ved gamle akvarium nedenfor museet

Påmelding er påkrevd. Maks 15 voksne personer, barna kommer i tillegg og trenger ikke påmelding. Først-til-mølla-prinsippet gjelder. Det er mulig å stå på venteliste hvis arrangementet er fulltegnet. Meld deg på på den grønne knappen th.

VELKOMMEN!

Villblomstenes dag har vært arrangert av Dansk Botanisk Forening årlig siden 1988. I 2002 ble Sverige og Norge med for første gang. Finland har arrangert Villblomstenes dag fra 2003. Villblomstenes dag i Norge er støttet av Direktoratet for naturforvaltning.

Med forbehold om endringer.

Når: 20.06.21 kl 13.00–15.00
Hvor: Folkeparken