fransk mote på film. Samtalen "Fashion or costume: What is the difference?" skjer kl. 17. på søndag 29., med Kate Maxwell (professor, UMAK) som deltager." /> fransk mote på film. Samtalen "Fashion or costume: What is the difference?" skjer kl. 17. på søndag 29., med Kate Maxwell (professor, UMAK) som deltager." />

Fashion or costume: What is the difference?

Verdensteatret og Cultures de mode / Institut français organiserer 27.-29. november en arrangement om fransk mote på film. Samtalen "Fashion or costume: What is the difference?" skjer kl. 17. på søndag 29., med Kate Maxwell (professor, UMAK) som deltager.

Fransk mote på film starter fredag kveld med Funny Face (1957), med en innledning fra Johanna Zanon (gjestekurator).

På lørdag vises Fashions of 1934 (1934) og Brodeuses (2004), med samtale «Fashion and geography».

Og på sondag blir det Prêt à porter (1994), og jeg skal delta i samtalen «Fashion or costume: What is the difference?» (som starter 17.00, før filmen)

Samtalene er gratis, men påmelding kreves. De blir også strømmet.

Flere detaljene her:

Når: 29.11.20 kl 17.00–21.00
Hvor: Verdensteatret, "Fransk mote på film" (flere visninger og samtaler, 27.-29. november)
Sted: Digitalt, Tromsø
Målgruppe: Ansatte, Studenter, Gjester / eksterne, Inviterte