Forsker Grand Prix regional finale

Forskningsformidling på høyt nivå, konfetti, greenroom og publikumsstemmer – alt ligger til rette for en storslått kveld når den regionale finalen av Forsker Grand Prix  går av stabelen onsdag 23. september!

10 dyktige doktorgradskandidater er valgt ut fra UiT Norges arktiske universitet og de får bare fire minutter på seg til å vinne juryens og publikums gunst med sin forskning. I kveld kan dere være med på å kåre region nords beste forskningsformidler!

Flere universiteter arrangerer regionale finaler i Forsker Grand Prix og vinnerne fra de regionale finalene møtes i den nasjonale finalen i Trondheim, lørdag 26. september, der Norges beste forskningsformidler blir kåret.

I god Grand Prix-ånd skal også Forsker Grand Prix sendes på tv, og Morten Hopkins Kræmer er konferansier under kveldens finale. For å ivareta smittevernsreglene vil det i år være begrenset med plasser på det fysiske arrangementet og disse er forbeholdt venner og familie av deltakerne. Men fortvil ikke - for i år vil showet  også bli streamet som betyr at du kan sitte hjemme i din egen stue og stemme på disse dyktige finalistene. Få med deg Forsker Grand Prix digitalt og meld deg på her. Da vil du få tilsendt brukernavn og passord for å kunne avgi din stemme! Alle kan følge streamen her.

Publikum og seerne skal i samsvar med dommerne stemme frem kveldens vinnere og årets dommerpanel består av:

Fra UiT: Pro-rektor Kenneth Ruud.

Fra media: Hege Iren Hanssen (NRK)

Fra kulturbransjen: Elle Márjá Eira

Vi gleder oss til en forrykende aften med forskningsformidling i fokus – velkommen!

Når: 23.09.20 kl 18.45–22.00
Hvor: Studentsamfunnet Driv, Digitalt