Familievennlig geologisk vandring i Telegrafbukta

Vi markerer Geologiens dag. Det finnes en mengde fantastiske ting å oppdage rett rundt hjørnet i Bukta! Geologi i hverdagen!

Bli med paleontolog Anette Högström fra Norges arktiske universitetsmuseum på geologisk tur i Telegrafbukta.

Vi møtes på parkeringsplassen i Folkeparken kl. 1300. Ekskursjonen tar ca. en halv time, avhengig av vær og nysgjerrighet.

Målgruppe: Barnefamilier.

Hvorfor ser det egentlig ut som det gjør i Telegrafbukta? Hva består den herlige sanden av og hvorfor har den ulike farger? Hva kan vi se i berget rundt omkring oss? Hva kan vi se rundt oss i fjellene når vi står i Telegrafbukta? Hvilke krefter har skapt dagens utseende?

Vi ser på sanden og steinene i forstørrelse. Hvorfor ser de ut som de gjør og hvordan kan sand bli til stein?

Du kan også prøve deg som dinosaurforsker i den geologiske skattkisten ved museet og være med på en quiz kl. 12 - 15.

Besøk også UiT Institutt for geologi sine to stasjoner i Telegrafbukta og på Charlottenlund kl. 12 - 15

Premier til alle barn som deltar i aktiviteter :)

VELKOMMEN TIL GEOLOGIENS DAG I TROMSØ!

Når: 13.09.20 kl 13.00–13.30
Hvor: Telegrafbukta