Frokostmøte: Å være arbeidstaker i en VTA-bedrift

I forbindelse med Forskningsdagene inviterer UiT i samarbeid med Harstadregionens Næringsforening til frokostmøte med temaet «Berikende arbeidsmiljø: Å være arbeidstaker i en VTA-bedrift».

Institutt for vernepleie ved UiT Norges arktiske universitet har gjennomført et prosjekt som omhandler personer med utviklingshemming og deres erfaringer fra arbeid- og inkluderingsbedriften INKO AS, en VTA-bedrift (varig tilrettelagt arbeid), og det som kreves for å komme ut i det ordinære arbeidsliv. Prosjektet har lagt vekt på arbeidstakernes egne stemmer i forskningen.

Personer med utviklingshemming er en ubenyttet arbeidsressurs i det norske arbeidsliv. Forskningen viser et stort samfunnsmessig økonomisk tap årlig med å utelate denne gruppen fra arbeidslivet.

Ved universitetslektor Marit Rustad, UiT, Insitutt for vernepleie, og INKO AS-ansatte og medforskere Hanne Therese Berg Vangen og Bent Rehn Kristianse.

Frokostmøtet er åpent for alle interesserte. Se lenke til påmelding i høyremenyen.

Hanne Therese Berg Vangen, Marit Rustad og Bent Rehn Kristiansen. Foto: Privat

Når: 24.09.20 kl 08.00–10.00