Skredkveld med Varsom og CARE i Oslo

Varsom (Snøskredvarslingen i Norge) og CARE (Center for Avalanche Research and Education) ønsker å gjøre folk klare for vinteren med en skredkveld. Audun Hetland fra CARE vil holde i trådene gjennom arrangementet. Med på på laget sitt har han med seg Andrea Mannberg og Markus Landrø som begge forsker på menneskelig faktor og snøskred, og Marit Svarstad Andresen som jobber snøskredvarsler.

Gjennom erfaringsdeling og fokus på menneskelig faktor er målet å skape mer læring om tryggere ferdsel i skredterreng, og ikke minst er det et stort mål å formidle SKIGLEDE.

I løpet av kvelden vil Marit fortelle om hvordan du kan bruke Varsom.no sine ressurser for tryggere og artigere turopplevelser i vinterfjellet. I tillegg snakker hun om hvordan du kan bidra til bedre varsel gjennom å sende inn snø- og skred observasjoner i regObs. Markus vil snakke om hvordan vi kan gjenkjenne trygge og utrygge forhold ute i terrenget. Andrea vil fortelle om hvorfor vi tar dårlige beslutninger. Gjennom å bli bevisst hva som påvirker beslutningsprosesser, kan du bli bedre rustet til å ta gode beslutninger til vinteren.

Fri Flyt er med på laget og trekker ut vinnere av snøskredboka Skikompis skrevet av Christer Lundberg Nes. Denne boka kan også kjøpes under arrangementet eller i nettbutikken til Fri Flyt.

Last gjerne ned appen Varsom RegObs før dere kommer om du ikke allerede har denne.

Erfaringer fra sist høst gjør at vi vil selge billetter også i år slik at det er mulig å reservere plass. Billettene vil koste 50 kr, og billettsalget starter mandag 14. oktober 11.30.
Kjøp billett via:

Vi åpner dørene til pub`n 18.00. Til storsalen 18.30.
Arrangementet varer i rundt 2,5 time inkl. pause.

Velkommen!

Når: 11.11.19 kl 19.00–21.00