Nasjonal finale i Forsker Grand Prix / Researcher Grand Prix National Finals (Tromsø)

Kom og vær publikum når Norges beste forskningsformidler kåres i kveld!

I kveld møtes doktorgradskandidater fra Tromsø, Bergen, Oslo, Trondheim og Stavanger på Studentsamfunnet Driv for å konkurrere om hvem som er best til å formidle sin forskning! Og DU kan være med som publikum og se forskning formidlet på en ny og sprek måte!

Aktørene er nøye valgt ut, og de får bare fire minutter på seg til å vinne juryens og publikums gunst med sin forskning.

Publikum stemmer etter hver kandidat som har vært på scenen. Deretter kommer fagdommerne med sine poeng og kommentarer. Fordelingen er 50/50, så din stemme teller!

Arrangementet krever at du melder deg på (grønn knapp oppe til høyre), og det vil være navneliste i døra.

MERK! Dørene på Driv åpnes klokken 18:00 og stenger klokken 18:50. Da dette er en tv-produksjon er det viktig at alle kommer i god tid.

Årets dommerpanel består av:

Fra akademia: Anders Hanneborg, områdedirektør for vitenskap og forskningssystemet, Forskningsrådet

Fra media: Tone Lein - programsjef for NRK i Nord-Norge

Fra teatermiljø/scenekunst: Bernt Bjørn - skuespiller og kunstnerisk leder

Kveldens konferansier er Nadia Hasnaoui, og vi gleder oss til å ønske dere velkommen til en lærerik og spennende aften i godt selskap!

Showet streames på: https://mediasite.uit.no/Mediasite/Catalog/catalogs/forsker-grand-prix-2018

Arrangementet arrangeres av Norges forskningsråd og UiT som medarrangør.

Når: 29.09.18 kl 18.45–21.00
Hvor: Studenthuset Driv