Lag vitenskapelige posters med PowerPoint

Workshopen egner seg for vitenskapelige ansatte, phd-studenter og stipendiater som vil lage vitenskapelige posters for å presentere på konferanser. Det egner seg også for studenter som må presentere en poster på et arbeidskrav eller lignende. Vi vil bruke UiT sin mal som utgangspunkt og bearbeide den videre i PowerPoint.

PowerPoint er et verktøy som de fleste er kjent med, og den kan brukes til å lage vitenskapelige posters. På denne workshop vil vi gjøre oss kjent med:

• UiT sin mal for vitenskapelige posters
  • Endre størrelsen til en poster basert på kravene til en konferanse
  • Støttelinjer
  • Legg til tekst
    • Språk
    • Lim inn uten formattering
    • Spalter
    • Marger
  • Legg til bilder
    • Gruppe
    • Juster
  • Grafer
  • Sjekkliste før trykk

Deltakere tar med egen laptop hvis de har. Laptop bør ha den nyeste versjonen av PowerPoint installert. Last ned PowerPoint fra Office 365. Ta kontakt med Orakelet hvis du trenger hjelp til installasjon av PowerPoint.

Dette er en workshop og legger opp til at deltakere får god tid til å jobbe med egne postere. Deltakere bør derfor helst ha med aktuelle tekster og bilder.

Workshopen har en teknisk fokus, og handler ikke om strategier for god grafisk design av vitenskapelige postere.

Bruk "Meld meg på"-knappen til høyre for å reservere plassen din. Workshopen foregår på Teorifabygget 1.343, men det vil også være mulig å delta via Skype for Business.

Når: 01.10.18 kl 11.30–13.30
Hvor: Teorifagbygget 4.213 / Skype for Business