Fagdag om mangfold. Perspektiver på klasse, etnisk identitet og makt.

Stipendiatene ved Institutt for lærerutdanning og pedagogikk på UiT Norges arktiske universitet inviterer til fagdag om mangfold.

Det norske samfunnet har alltid vært preget av mangfold. Likevel er det et behov for å diskutere hvordan vi håndterer ulike aspekter av dette. På denne fagdagen tematiserer vi klasse, etnisk identitet og makt. Vi har gleden av å kunne presentere 4 foredragsholdere:

Audrey Osler (professor, University of Leeds / Universitetet i Sørøst-Norge) foreleser om makt og ulikhet i diskusjoner rundt mangfold, tittel: Are we hiding behind ‘cultural diversity’? Power, politics and inequalities.

Kjell Olsen og Nina Hermansen (professor hhv. instituttleder, UiT Norges arktiske universitet, Alta) foreleser om språk og identitet på grensen til ‘det samiske kjerneområdet’.

Unn-Doris K. Bæck, (professor, UiT Norges arktiske universitet, Tromsø) foreleser om klasseperspektivets relevans i forskning på ungdom og utdanning.

Vi avslutter dagen med en paneldiskusjon med rom for spørsmål.

Fagdagen finner sted tirsdag, 18. september, 9.00 - 15.30 på Qvigstad-auditoriet i Mellomveien, Tromsø.

Vi håper å se mange av dere!

Når: 18.09.18 kl 09.00–15.30
Hvor: Qvigstad-auditoriet, Mellomveien 110