Kriser og traumer – skoleelevers opplevelser av traumatisk stress etter 22. juli og fra Gaza

ACADEMIA BOREALIS, Nord-Norges Vitenskapsakademi, inviterer til foredrag på Tromsø Museum med professor Dr.polit. Jon-Håkon Schultz, Institutt for lærerutdanning og pedagogikk, UiT Norges arktiske universitet.

‘Kriser og traumer – skoleelevers opplevelser av traumatisk stress etter 22. juli og fra tre kriger i Gaza.’

Forskning fra de siste 30 år har gitt oss god forståelse av traumer og traumereaksjoner. Det vi har mindre kunnskap om er hvordan traumereaksjoner oppleves for ulike aldersgrupper på ulike sosiale arenaer.

Professor Schultz gir oss innblikk fra to forskningsprosjekter om traumeeksponerte elever i Norge og i Gaza.

Diskusjonen ledes av professor Dr.polit. Astrid Strandbu, Institutt for lærerutdanning og pedagogikk.

Spørsmål og debatt.

Møtet er åpent for alle interesserte

Kafeen er åpen

Fri entré