Erfaringer med lean og forbedringsarbeid ved Universiteter i Storbritannia - erfaringsseminar

Gjennom en rekke erfaringsseminar har det kommet spørsmål om å presentere eksempler fra andre universitet som jobber med forbedringsprosesser på samme måte som UiT. I dette seminaret vil John Hogg, Director of continuous improvement ved University of Strathclyde (Glasgow), presentere deres erfaringer med å innføre lean, hvordan de arbeider og hva det har betydd for universitetet.

UiT har siden høsten 2016 vært styremedlem i et internasjonalt nettverk for lean i høyere utdanning, noe som har tilført oss verdifull erfaring og kompetanse om forbedringsarbeid. Å treffe andre utdanningsinstitusjoner som jobber med de samme problemer og metoder som vi gjør gir stor trygghet. Det er godt å vite at vi ikke er alene om de utfordringer vi står ovenfor, og at den måten vi jobber med dette på også benyttes av mange andre. UiT har gjennom forbedringsprosessen etablert et sterkt og godt samarbeid med Strathclyde sitt Business Improvement Team, og  i vår bidro vi med en case study til deres guide for hvordan man kan måle resultater av forbedringsprosesser. (Les mer om det her).

John Hogg vil gi oss en presentasjon over deres reise innen arbeid med kontinuerlig forbedring, og gi et godt bilde av hvor de står i dag og hvordan de ønsker å arbeide videre.

Seminaret vil foregå på engelsk. Det vil bli god tid til å stille spørsmål og diskutere problemstillinger som er særlig relevante for oss som arbeidet ved UiT.

Når: 21.04.17 kl 10.15–12.00
Hvor: Medisin og helsefagbygget: Auditorium 6