• Bli klar over ditt ansvarsområdet - hvilket ansvar har du/har du ikke?
  • Skape god kommunikasjon mellom lønnsavdelingen og de andre i virksomheten
  • Bygge forståelse for de behovene du har som lønnsmedarbeider
  • Kurset ledes av Tine Røimål Olsen (tidl. lønningssjef, IKEA Norge) og Trude Osa (rådgiver i lederutvikling, Assessit). Begge kjenner godt hverdagen i en lønnsavdeling og ønsker å inspirere deg til en enda bedre arbeidshverdag." />
  • Bli klar over ditt ansvarsområdet - hvilket ansvar har du/har du ikke?
  • Skape god kommunikasjon mellom lønnsavdelingen og de andre i virksomheten
  • Bygge forståelse for de behovene du har som lønnsmedarbeider
  • Kurset ledes av Tine Røimål Olsen (tidl. lønningssjef, IKEA Norge) og Trude Osa (rådgiver i lederutvikling, Assessit). Begge kjenner godt hverdagen i en lønnsavdeling og ønsker å inspirere deg til en enda bedre arbeidshverdag." />

    Jobb smartere som lønnsmedarbeider

    I rollen som lønnsmedarbeider må du forholde deg til mer enn lover og regler. Du må forholde deg til både kollegaer og ledere som bryter tidsfrister og mangler dokumentasjon, samtidig som du skal finne balanse i hverdagen og få utført dine arbeidsoppgaver. Fagkunnskapen har du sikkert, men hvordan kan du bruke den bedre? Dette kurset viser deg hvordan du forbedrer arbeidshverdagen din gjennom å:
    • Bli klar over ditt ansvarsområdet - hvilket ansvar har du/har du ikke?
    • Skape god kommunikasjon mellom lønnsavdelingen og de andre i virksomheten
    • Bygge forståelse for de behovene du har som lønnsmedarbeider
    Kurset ledes av Tine Røimål Olsen (tidl. lønningssjef, IKEA Norge) og Trude Osa (rådgiver i lederutvikling, Assessit). Begge kjenner godt hverdagen i en lønnsavdeling og ønsker å inspirere deg til en enda bedre arbeidshverdag.

     NB! avklar påmelding med din leder, egenandel/kursavgift ca kr. 3.600,-  beløpet blir fakturert fakultet/institutt. Bindende påmelding.

    Tema dag 1:

    Rammene for lønnsfaget

    • Din rolle og ditt ansvarsområde
    • Beslutninger – hvem beslutter hva
    • Synliggjør viktigheten av din rolle og kompetanse

     Få bedre oversikt med god organisering av arbeidsoppgaver

    • Arbeidsfordeling  og struktur
    • Tidsfrister, sykluser og arbeidstopper
    • Kontroll på tidsbruk og oppgaver

     Gode rutiner reduserer stress

    • Kartlegge prosesser og forenkle der det er mulig
    • Forventningsavklaring til egen rolle
    • Dokumentasjon av rutiner og brukermanualer
    • Lære bort egen kunnskap - hvordan sikre etterfølgere
    • Hvordan forberede seg på endringer av eget fagområde
    • Samarbeid med andre avdelinger
    • Sikre god informasjonsflyt

     Tema dag 2:

    Slik skaper du en bedre arbeidshverdag som lønnsmedarbeider

    • Motivasjon i egen arbeidshverdag
    • Økt brukt av ditt handlingsrom
    • Du har alltid et valg
    • Hvordan mestre stress

     Viktigheten av et godt samarbeid mellom ledere og medarbeidere

    • Hva kjennetegner et godt samarbeid
    • Bruk av ulike perspektiver
    • Avklar forventningene til deg og dine forventninger til andre

     Hvordan sikre god kommunikasjon

    • Kommunikasjon – holdning og teknikker
    • Kommunikasjon med ledere, medarbeidere og andre
    • Lytting og effektfulle spørsmål 

     Veien videre – hva skjer nå?

    • Læringspunkter – hva er det viktigste du har lært?
    • Utviklingsplan – hvordan skal du ta ny læring i bruk?
    Starter: 25.04.17 kl 09.00
    Slutter: 26.04.17 kl 15.30
    Hvor: Linken, forskningsparken
    Sted: Tromsø
    Målgruppe: Ansatte
    Ansvarlig: Mona Johansen
    Telefon: 77644946
    E-post: mona.johansen@uit.no

    Påmelding
    Frist: 11.04.2017
    Fristen har gått ut. Beklager
    Legg i kalender