Camilla Stoltenberg ny fakultetsstyreleder ved Helsefak

Rektor har på fullmakt tilsatt direktør Camilla Stoltenberg, Folkehelseinstituttet (FHI), som ny fakultetsstyreleder ved Helsefak.

Tidligere fakultetsstyreleder Stener Kvinnsland måtte av personlige grunner fratre sitt verv med kort varsel. Han hadde fått et meget godt inntrykk av fakultetet og ønsket å fortsette,  men slik ble det ikke.

Stoltenberg er utdannet lege og har i tillegg studert sosiologi og medisinsk antropologi. Hun fikk en bred  helsefaglig erfaring fra ulike tjenester i inn- og utland  før hun ble divisjonsdirektør ved FHI i 2002 og senere direktør. Hun har vært sentral i det nasjonale arbeidet med å fornye helseregistrene i Norge og viktig i ulike nasjonale befolkningsundersøkelser. Stoltenberg leder nå også HO21-rådet på oppdrag fra Helse- og omsorgsdepartementet.

Vi er svært glade for å kunne få på plass en ny fakultetsstyreleder med en slik kompetanse og lang ledererfaring.

Beste hilsen

Arnfinn