Interessert i mulighetene i PET-senteret? Velkommen til seminar!

Seminaret vil gi deg en oversikt over noen av de forskningsmuligheter som senteret tilbyr fra forskning innen radiokjemi til dyrestudier og kliniske studier. Det legges også godt til rette for farmasøytisk og kjemisk forskning.

Det nye PET-senteret som bygges midt mellom UNN og UiT vil stå ferdig i årsskiftet 2017/18. Plasseringen er ikke tilfeldig da senteret vil ha likeverdig fokus på henholdsvis forskning og klinisk virksomhet. En topp moderne preklinisk PET-skanner og en preklinisk strålemaskin inngår i felles kjernefasilitet mellom UNN og UiT.

PET-center in Tromsø; for drugs, mice and man

Rune Sundset, Associate Professor Medical Imaging Research Group UiT, Head of PET-center UNN

Production, Development and Collaborations

Ole Kristian Hjelstuen, Professor II Drug Transport and Delivery Research Group UiT, CEO Inven2 Oslo

PET & Nanomedicine

Natasa Skalko-Basnet, Professor and head of Drug Transport and Delivery Research Group UiT

Recent Advances in PET Chemistry

Patrick Riss, Associate professor, Nuclear Chemistry Group UiO

Seminaret er åpent for alle.

Hjertelig velkommen!

This PET-Seminar is a collaboration between NKS (Norsk kjemisk selskap), Drug Transport and Delivery Group (IF), Medical Imaging Research Group (IKM) and Jørn Hansen`s group (Organic chemistry).
Når: 04.10.16 kl 11.00–13.00
Hvor: Tabletten, farmasibygget