Informasjonsmøte om Stipendiatprogrammet i Program for kunstnerisk utviklingsarbeid

Det kunstfaglige fakultet ved UiT Norges arktiske universitet inviterer mulige søkere til informasjonsmøte torsdag 13. oktober kl. 1300 - 1400 på Kunstakademiet, Grønnegata 1, Tromsø

Logo Program for kunstnerisk utviklingsarbeid

Kandidater som vil søke stipendiatprogrammet via UiT, oppfordres til å komme på informasjonsmøtet. I tillegg til generell informasjon om stipendiatprogrammet, vil det også bli gitt informasjon om hvilke krav som stilles til søkere og søknaden.

Søknadsfristen til Det kunstfaglige fakultet er 1. desember 2016.

Stipendiatprogrammet

-          er en parallell til forskerutdanningene organisert som PhD-programmer.

-          Stipendiatperioden er tre år.

-          gir kompetanse som førsteamanuensis.

-          er blant de første i sitt slag i Europa.

Les mer om programmet på http://artistic-research.no

Spesielt for dette programmet er at kunstutøvelsen skal stå i sentrum for stipendiatenes prosjekter. Målet er å utvikle kunstnerisk kompetanse på høyt internasjonalt nivå.

Stipendiatene vil inngå i et tverrfaglig, interdisiplinært, fellesskap både nasjonalt og lokalt.

Kontaktperson: Prodekan for FoU Geir Davidsen, Telefon: 77660536 Mail: geir.davidsen@uit.no

Information meeting concerning Fellowship Programme within Norwegian Artistic Research Programme

Header Norwegian Artistic Research Programme

Når: 13.10.16 kl 13.00–14.00