Alta-premiere på ”En sang for Mursal” og fortellinger fra unge flyktninger i Alta

Det blir Alta-premiere på filmen ”En sang for Mursal”, en film om en ung flyktningjente og hennes families håp om å få bli i Norge. Før filmen kort intro fra Flyktningtjenesten om forholdene i Alta og du får høre historiene til unge flyktninger  i Alta.

(Pressebilde)

Hva skjer når du må krysse grenser? Utsette deg for nye smertegrenser! Og hva skjer når du møter det nye samfunnet som er helt ukjent og har helt andre grensesettinger for hva som er rett og galt.

På Alta bibliotek denne kvelden inviterer vi til  ekte historier og dialog.
Vi møter flyktninger, flyktningtjenesten og Sissel Bakke som i mange år har jobbet som verge for enslige mindreårige asylsøkere i Alta.

Etter seansen i biblioteket vises filmen ”En sang for Mursal”. Filmen er ved filmskaper Kristin Nicolaysen og co produsent og universitetslektor Ragnhildur Asvaldsdottir.

Filmen hadde premiere på Tromsø Internationale Film Festival / TIFF  i 2016
Les anmeldelse av filmen her:

Program:
Kl. 18.00 Alta Bibliotek:

- Innledning ved UiT
- Flyktningtjenesten om forholdene i Alta
- Sissel Bakke, verge for enslige mindreårige asylsøkere
- Fortelling fra unge flyktninger i dagens Alta

Lett servering i anledning filmpremiere

Kl. 19.00 Aurora Kino

- Introduksjon v/ Filmverkstedet og Nicolaysen Film AS
- Filmvisning "En sang for Mursal"

Velkommen til filmpremieren og seansen i Alta bibliotek!
Studenthuset City vil denne dagen har en egen meny i anledning arrangementet. Det vil bli nye smaker som strekker mot sør og øst. Vi anbefaler å ta middagen på Studenthuset før arrangementet.

Når: 27.09.16 kl 18.00–20.00
Hvor: Aurora kino og Alta Bibliotek