Utlysning av midler til lærer/ansatt utveksling
Avdeling for utdanning, seksjon for internasjonalisering av studier utlyser midler til lærer/ansatt utveksling gjennom Erasmus+ programmet. Erasmus+ programmet gir vitenskapelige og administrativt ansatte ved høyere utdanningsinstitusjoner mulighet til undervisnings- eller opplæringsopphold i Europa. Ansatte kan reise til ett av programlandene i Erasmus+. Programlandene omfatter de 28 EU-landene og de tre EØS-landene. Programlandene omfatter også Makedonia og Tyrkia, men UiT har per i dag ingen avtaler med disse to landene gjennom Erasmus+ programmet.
Vi har per dags dato ikke fått bevilgningene fra SIU (senter for internasjonalisering av studier), og vet derfor ikke hvor mange stipender vi vil motta. Vi oppfordrer likevel ansatte til å søke.
Søknadskriterier:
For å kunne søke om lærer/ansatt utveksling må det foreligge en gyldig avtale mellom UiT og den institusjonen du søker støtte for å reise til. Ta kontakt med internasjonal koordinator ved ditt fakultet dersom du er usikker på om det foreligger en gyldig avtale.
Du må også ha avklart når du planlegger å reise, samt at det må foreligge en invitasjon fra vertsinstitusjonen.
I søknaden bør det fremgå hva som er målet med oppholdet, og søknaden bør være godt begrunnet.
Generell info:
Varigheten på utvekslingen kan være fra 2 dager til 2 måneder, Ved UiT ønsker vi at flest mulig skal kunne benytte seg av lærer/ansatt utveksling, og vil derfor i hovedsak innvilge en ukes opphold per person.
UTA legger vekt på faglig og administrativ samarbeid. UiT kan gi støtte til opptil to personer på samme reise, men ønsker da primært at det er faglige og administrative som reiser sammen.
Personer som ikke har reist på utveksling før vil bli prioritert.
For lærerutveksling er det et krav om minimum 8 timers undervisning per uke, (8 timers kravet gjelder i tillegg til forberedelsestid)
Søknadsfrist er 13 mai.
Vedlagt i utlysningen er søknadskjema, samt staff Mobility agreement for teaching (lærerutveksling) og training (ansattutveksling) som må fylles ut.
Søknad sendes til undertegnende på epost, eller i internposten, merket avdeling for utdanning, og undertegnedes navn.
Vi vil så langt som mulig gi tilbakemelding til alle søkere ved utgangen av juni, avhengig av når stipendbevilgningen fra SIU kommer. Ansatte som søker om opphold tidlig i semesteret vil få svar på søknaden først.
Sist oppdatert: 25.04.16 10:42