Profesjonsstudiet i psykologi og opptak: åpent dialogmøte med erfaringer fra Universitetet i Bergen

Er du student eller ansatt ved Institutt for psykologi, og vil vite mer om endringene som skjer i opptak til profesjonsstudiet ved andre universiteter? Da kan dette møtet være noe for deg!

Fredag 20. november inviterer vi til åpent dialogmøte om profesjonsstudiet i psykologi for studenter og ansatte. Vi har invitert dekan Jarle Eid og professor Ståle Pallesen fra Det psykologiske fakultet v/Universitetet i Bergen (UiB) hit til Tromsø for å snakke om hvorfor de har valgt å gå over til opptak via Samordna opptak fra høsten 2016.

Med dette dialogmøtet ønsker vi å løfte problemstillingen rundt hvilken vei Helsefak skal gå videre. Hvilke konsekvenser får omleggingen ved UiB for profesjonsstudiet i Tromsø? Har det konsekvenser for søkertall og studiekvalitet ved årsstudiet og profesjonsstudiet her i Tromsø? Og hvorfor har UiB valgt å snu i sitt syn på studentopptak?

Program:

09.15 Velkomst og innledning v/instituttleder Ingunn Skre, Institutt for psykologi.

09.25 Innlegg fra fakultetsledelsen v/dekan Arnfinn Sundsfjord, Det helsevitenskapelige fakultet

09.30 Hva skjer i Bergen? Studiekvalitetsarbeid og opptaksordning ved Det psykologiske fakultet, UiB v/dekan Jarle Eid, Det psykologiske fakultet, UiB

10.15 Pause

10.30 Utvikling av årsstudiet ved Det psykologiske fakultet, UiB v/ professor Ståle Pallesen, UiB