Problemer med utgående e-post fra UiT - 24.10.15 [LØST]
Oppdatert: 28.10.15
Dette problemet er nå løst. Det kan være at du kan oppleve denne feilen mot enkelte eksterne motakere. I så tilfelle gir du beskjed til orakel@uit.no
Det har oppstått en situasjon som forårsaker at e-post fra UiT kan bli blokkert av eksterne institusjoner. Problemet oppsto lørdag 24 oktober.
Hvem blir berørt av feilen
Feilen kan oppstå for alle ansatte og studenter ved uit som sender e-post til eksterne mottakere. Feilen berører ikke e-poster som sendes internt mellom uit.no adresser.
Hvordan vet jeg at e-post jeg har sendt har blitt berørt av feilen?
Hvis e-posten du sendte er berørt av feilen, vil du få en e-post tilbake som sier at e-posten ikke ble levert. Denne ser ut som bildet under
Kan jeg gjøre noe selv for å få sendt e-posten til mottaker
Hvis du får denne feilmeldingen, må du enten vente til problemet er løst (Denne driftsmeldingen vil bli oppdatert) eller kontakte mottaker på annen måte (Telefon, skype, annen e-postadresse etc.)
Hva gjør ITA med dette?
ITA jobber med å finne en løsning på denne situasjonen. Vi vil oppdatere denne driftsmeldingen når feilsituasjonen er løst.
Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:
Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544
Sist oppdatert: 28.10.15 11:03