Lunch-seminar i regi av Result

Mange ansatte ved Universitetet i Tromsø har etterlyst møteplasser for diskusjoner om utdanning og undervisning. Result viderefører nå en rekke med lunch-seminarer som skal fylle dette formål. Det avvikles et seminar i måneden og alle med interesse for pedagogisk utviklingsarbeid er velkomne. Fagpersoner fra ulike fakulteter inviteres til å innlede, og det vil bli samtale og meningsutveksling. Det serveres te/kaffe, ikke lenger lunch. Vi ønsker likevel påmelding før hvert seminar.

En ledende ide ved Result er å bidra til å utvikle den løpende diskursen om utdanning og undervisning ved Universitetet i Tromsø. Det er et stort, og viktig, fokus på forskning ved UiT. Vi har ikke ennå et tilsvarende fokus på utdanning og undervisningsarbeid. Lunch-seminaret er tenkt å være et bidrag til å sette større fokus også på dette.

25./3.: Gro Alteren og Anne Eriksen. Tema: Rollespill som undervisningsaktivitet

På dette lunch-seminaret vil Gro Alteren som er førsteamanuensis ved Handelshøgskolen, og Anne Eriksen som er førstelektor i drama ved Kunstfak, innlede om bruk av rollespill i undervisningen. Tittelen på innledningen er: Hvordan utfordre studentene gjennom å delta i forhandlinger hvor kultur er en sentral dimensjon? Gro og Anne vil presentere hvordan undervisningen er utformet, og hva studentene mener de lærer av rollespillene.

Program for vårens seminarer her

Når: 25.03.15 kl 11.30–13.00
Hvor: TEO-H1.476