Helsefaglig pedagogisk seminar, Tema: "Forskning og utviklingsarbeid relatert til utdanning"

Fra høsten oppretter Helsefak en møtearena for erfaringsdeling og diskusjon av helsefaglige pedagogiske aktiviteter og problemstillinger. På dette seminaret har vi besøk av Madeleine Abrandt Dahlgren, Professor i Medisinsk pedagogikk.  Forskning og utvikling i utdanning vil være i hovedfokus på dette seminaret.

Innledning v/Anita Iversen

Forskning og utvikling tilknyttet utdanning- et satsningsområde ved Helsefak mot 2020- hva blir HelPeds rolle?

Ramme:

15 min totalt pr deltaker: 7 min innlegg, 7 min kommentarer/diskusjon v/Madeleine Abrandt Dahlgren

Kl.11.30- 11.45           Anita Gudmundsen (IHO)

Tittel: Tverrprofesjonell kompetanseutvikling i helseprofesjonsutdanninger

Kl.11.50-12.05            Margrethe Kristiansen (IHO)

Tittel: Sykepleie i møte med nye styringskrav i sykehjem med implikasjon for utdanning

Kl.12.10-12.25            Camilla Lauritzen (RKBU)

Tittel: Evaluering av veilederutdanning og effekter av veiledning for nyansatte i barneverntjeneste

Kl.12.30-12.45            Nina Bøhle Cheetham (IHO)

Tittel: Endring av studieopplegg anatomi, fysiologi og farmakologi; SYP-1015

Kl.12.50-13.05            Anne-Gerd Karlsen (IHO)

Tittel: Helsesøsterstudenter i spenningsfeltet mellom profesjonsrettet/praksisrettet undervisning og undervisning som utvikler akademisk kompetanse

Kl.13.10-13.35            Torsten Risør, Finn-Arne Martinsen, Steffen Fønnebø (MEDISIN)

Tittel: Studiosus Medicinae - reisende i en legeutdannings kultur

kl.13.40 Forskning og utviklingsarbeid tilknyttet utdanning ved Helsefak- “Veien videre”- diskusjon i plenum!

Kl.14.00 Avslutning

Illustrasjonsfoto: www.colourbox.com