Learning, Assessment and Boundary crossing in Teacher Education
Publikasjoner og formidling
Tove Holmbukt, Minjeong Son og Anne-Lise Brox Larsen (2023). Transforming teacher education for English – contradictions in the activity system hindering a third-space partnership. Acta Didactica Norden, 17 (1), 25 sider. https://doi.org/10.5617/adno.9648
Yngve Antonsen, Odd Arne Thunberg og Svein-Erik Andreassen (2022), Aksjonslæring som grunnlag for utvikling av lærerstudenters U-kompetanse i FoU-oppgaven. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis, volum 16. S. 1-21. (Tilgjengelig online)
Rachel Elise Jakhelln og May Britt Postholm (2022), University–school collaboration as an arena for community-building in teacher education. Educational Research, volum 64. s. 457-472 (Tilgjengelig online)
Torunn Klemp og May Britt Postholm (2022) Samskapt utviklingsarbeid i skolen - om relevans i grunnskolelærermasteren, Bedre Skole 4:2022, s. 62-66
Formidling
Minjeong, Son og Annelise Brox Larsen (2023). Theory-practice integration in a reinforced school-university partnership in Norway: Perspectives from student teachers of English, presentasjon ved EAPRIL (European Association for Practitioner Research on Improving Learning) Confernece, Belfast, Northern Ireland
Minjeong, Son, Tove Holmbukt, og Annelise Brox Larsen (2023). Theory-oriented teaching practice under school-university collaboration: Perspectives from student teachers of English. Presentation at LAB-TEd conference, Tromsø
Siw Turid Killengreen og Gunnar Kristiansen (2022) Hvordan bygge bro mellom Universitet og praksisskolene i lærerutdanningen? CHAT som et analyseverktøy i klasserommet. Presentasjon ved Bridges Web- Conference; 2022
Tove Elinor Holmbukt, Annelise Brox Larsen og Minjeong Son (2022) Inner contradictions and tensions in creating a third space in teacher education for English in Norway. Presentasjon ved Nordic-Baltic ISCAR 2022
May Britt Postholm og Torunn Klemp (2022) Tripartite collaboration in teacher educaiton when working on the R&D thesis. Presentasjon ved ECER 2022
May Britt Postholm og Rachel Elise Jakhelln (2022) University-school collaboration as an arena for community building in teacher education. Presentasjon ved ISCAR 2022
Rachel Elise Jakhelln og May Britt Postholm (2021) Learning, Assessment and Boundary crossing in Teacher Education (LAB-Ted): The Norwegian case. Presentasjon ved AERA Annual meeting 2021.
Torunn Klemp, May Britt Postholm, Rachel Elise Jakhelln og Vivi Lisbeth Nilssen (2019) The design of the research project "Learning, Assessment and Boundary Crossing in Teacher Education" (LAB-Ted). Presentasjon ved Nordic ISCAR 2019.