ProsessTRE: Time/hjelpelærer og honorarer
Hva har vi oppnådd?
ProsessTRE resulterte i en ny flyt for utbetaling av time-/hjelpelærerlønn (12/3893). Den nye flyten innebærer at attestantrollen legge på instituttnivå (12/4231) og skjema sendes direkte til lønningskontoret for utbetaling, uten å gå via fakultetsnivået. Fakultetet har også utabeidet rammer for avlønning av time-/hjelpelærere (12/4007) og universitetet har tatt i bruk nye skjemaer på flere områder. Disse skjemaene finnes bla her.
Prosessen er nå avsluttet og videre oppfølging vil skje lokalt ved de enkelte instiutttene ved å gjennomgå enkeltsaker og avdekke eventuelle flaskehalser.
Bakgrunn for prosessen
Ved felles tur for adminsitrasjonen til Malangen, kom det inn mange forslag til prosesser. I forkant av prosess tre ble alle ansatte også invitert til å komme med forslag på hvilken prosess vi skulle arbeide med. Et forslag som kom både fra turen og i ettertid var utbetaling til time/hjelplærer og honorarer.
Prosessdager
29 og 30 Mai, samt 1 og 4 Juni er satt av til kartlegging av dagens situasjon og design av ny/forbedret prosess. Fokusgruppa er bredt sammensatt, og består i denne runden av:
- Ann-Sofie Rydningen (Seksj. for personal- og øk.tjenester.)
- Nina Kræmer (Seksj. for personal- og øk.tjenester - regnskap Helsefak)
- Anita Røreng (studiekonsulent medisin)
- Bjørn Hermansen (IKM)
- Siv Rist Richardsen (IMB)
- Idar Indrevoll (POA - Lønnsseksjonen)
- Lajla Johansen (POA-Lønnsseksjonen)
- Janne Andersen (IHO)
- Gerd Mai Øien (IHO)
- Mona Ingebrigtsen (ISM)
- Kirsti Ludvigsen (IKO)
- Tove Heen (Fagforeningsrepresentant)
- Vivi Ann Jacobsen (RKBU)
- Gunn Berger (Seksjon for personal- og øk.tjenester - regnskap Helsefak)
- Christina Solberg (Seksjon for personal- og øk.tjenester - økonomi Helsefak)