Foto: Dean Drobot, Mostphotos

Aktuelt fra media

Aktuelt fra media publiseres her.

11. februar 2023, Avisa Nordlys: Mentorordningen i fokus. Intervju med ungdomsmentoerer i Tromsø kommune, mentorlederne Jan Sølve  Sato Nordengen og Sophie Leenderts og med forskerteamet Inger Marie Holm og Anette Langås Larsen, som formidler at svarene forskningen gir tar sikte på å dokumentere om og på hvilken måte mentorordningen har livest rett:

Ung i Tromsø, Mentor | Silje og Marte er ungdomsmentorer: – Erfaringa vår er at bare å være der, og å lytte på dem, ofte er nok (nordlys.no)

11. november, NRK Troms, mårrasendinga: Forskerteamet i CYPRO Inger Marie Holm og Anette Langås Larsen snakker om følgeforskning på mentorordningen i Tromsø kommune i NRK Troms sin mårrasending (på tiden 1.47.38 ser du innslaget med tittelen "forskere om u16 i Tromsø kommune"):

24. oktober 2022, Avisa Nordlys (U16 i Tromsø kommune møter kunnskapsminister Tonje Brenna. Sammen med Sophie Leenderts, Lene Nordvang og Tor Ivar Vestgård fra U16 får forskerteamet Inger Marie Holm og Anette Langås Larsen i CYPRO muligheten til å presentere prosjekt følgeforskning på U16 for kunnskapsminister Tonje Brenna:

Tromsø kommune, U16 | Vil eksportere U16 fra Tromsø: – Ble imponert og rørt (nordlys.no)

3. oktober 2022, forskerhjørnet, UiT:

U16 sin mentorordning i Tromsø vekker for forskningsinteresse

17. juli 2022, debattinnlegg, Nordlys:

U16, Tromsø kommune | U16 sin mentorordning i Tromsø kommune vekker forskningsinteresse (nordnorskdebatt.no)

17. mars 2021, blogginnlegg, Det helsevitenskapeligefakultet

Vi må bli flinkere til å inkludere ungdom ← Det helsevitenskapelige fakultets blogg (uit.no)

5. mars 2021, debattinnlegg Nordlys