Driftsmeldinger ved UiT på en felles nettside / Operational reports at UiT on a common website

Ny nettside for driftsmeldinger fra fellesadministrasjonen

Opplever du at en tjeneste, et program eller system ikke er tilgjengelig eller ikke fungerer helt, da kan du gå til UiT sin felles nettside for driftsmeldinger og se om det er lagt ut en beskjed om dette. På uit.no/driftsmeldinger skal du i første omgang kunne finne driftsmeldinger fra avdeling for IT (ITA), avdeling for forskning, utdanning og formidling (FUF), universitetsbiblioteket (UB)/Result, avdeling for organisasjon og økonomi (ORGØK) og avdeling for bygg og eiendom (BEA).  

Hvis du som ansatt eller student oppdager en feil ved systemer eller tjenester som ikke ligger på driftsmeldingssiden, kan du varsle om det på UiTs serviceportal (innlogging med UiT-bruker og -passord).

Hvorfor felles driftsmeldinger ved UiT?

Enhetene på UiT har ulike fremgangsmåter og løsninger for å distribuere driftsmeldinger som gjelder deres tjenester. Dette gjør det vanskelig for studenter og ansatte å finne informasjon om hvilke tjenester som har feil, er nede, skal oppdateres etc. Ofte må man lete rundt på uit.no, intranett.uit.no, Teams, e-post og andre steder for å finne ut hva som foregår. Nå kan alle ved UiT finne informasjon på uit.no/driftsmeldinger.

Hjelp eller veiledning?

Kontakt fellestjenesten Kanalforvaltning (Serviceportalen innlogging).


New website for operational reports from the University Academic Services

If a service, program or system is not available or does not work completely, you can now go to UiT's joint website for operational messages and see if a message has been posted about this. At uit.no/driftsmeldinger you will find operational messages from the Department of IT (ITA), the Research, Education and Communication Division (FUF), the University Library (UB)/Result, the Financial and Organization Division (ORGØK) and the Department of Property Management (BEA). 

If you as an employee or student discover an error in systems or services that is not on the operational notification page, you can report it on UiT's service portal (login with UiT user and password).

Why joint operational reports at UiT?

It has been different procedures and solutions for distributing operational notifications that apply to the services at UiT. This makes it difficult for students and staff to find information about which services have errors, that are not working, or need to be updated, etc. Often you have search on different platforms such as uit.no, intranett.uit.no, Teams, email and other places to find out what is going on. Now everyone at UiT can find information on uit.no/driftsmeldinger.

Help or guidance?

Contact the joint service Kanalforvaltning (Service Portal login).

Målgruppe: Studenter
Ansvarlig: Smaadal, Nina
Opprettet: 19.12.25 14:06