Universitetet deltar i ulike arrangementer hvor det kan være behov for rollups. Vi har maler som dekker ulike behov. Rollups er en fleksibel måte å markedsføre på, da disse kan lett flyttes rundt for optimal plassering. De er også enkle å transportere.

Det er laget egne rollup-maler for studentrekruttering.

Maler

Malene er lagd for programmene InDesign. Fargebruk bestemmes av universitetets fargepalett.

 
Last ned rollupmal
Sist endret: 27.01.2025

Bestilling av trykking

Har dere trykkeklare filer kan dere bruke trykkeriets bestillingsside.

Trykkeklar PDF (filen må ha 5 cm utfall i bunn).

Ha klart konteringsinformasjon: Prosjektnummer, kostnadsgodkjenner og avdelingsnummer.

Pris er beskrevet på bestillingssiden.

Sist endret: 30.10.2024

Tips

En rollup bør formidle et klart budskap. Unngå for mye informasjon og for mange bilder. Vår anbefaling er å ha et minimum av informasjon, da budskapet vil komme tydeligere frem. I tillegg kan det brukes andre virkemidler for å få frem resten av budskapet som skal formidles (f.eks. personell på stedet, flyer eller henvising til nettside).

Hold viktig informasjon på øverste halvdel. Akkurat som sosiale medier så bør det tenkes på sikkerhetssonene til en rollup. Informasjonen på nederste halvdel av en rollup risikeres å ikke bli fanget opp av mottaker. Det er også sannsynlig at noe står foran en rollup, som dermed dekker til nederste del av rollupen.

Vurder plasseringen av rollupen i forhold til synlighet. Viktig informasjon bør være synlig på avstand.

Planlegg for gjenbruk. Hvis den skal brukes ved flere anledninger, velg et tidløst budskap som er relevant over tid.

Sist endret: 27.01.2025
Rollup