Maler for bruk

Rollup

Rollups er en fleksibel måte å markedsføre på, da disse kan lett flyttes rundt for optimal plassering. De er også enkle å transportere.

Maler

Malene er satt opp i Adobe InDesign. Trenger du hjelp er det bare å ta kontakt med oss.

 
Last ned rollupmal

Tips

Et klart budskap

Vår anbefaling er å ha et minimum av informasjon for at budskapet skal komme tydeligere frem. Derfor bør du unngå å ha for mye informasjon og for mange bilder. Du kan bruke andre virkemidler for å få frem resten av budskapet som skal formidles – som å ha en person på stedet, gi ut en flyer og ha med henvising til en nettside via qr-kode – hvor man enklere kan uttdype relevant informasjon.

Øverste halvdel

Det viktigste budskapet bør være i øyehøyde/øverste halvdel av rollupen. Ofte kan det være et bord forran som dekker til nederste del av rollupen. Informasjonen på nederste halvdel av en rollup risikerer da å ikke bli fanget opp av mottaker. Dette gjelder også QR-koder.

Hvor skal den stå?

Vurder plasseringen av rollupen i forhold til synlighet. Viktig informasjon bør være synlig på avstand.

Planlegg for gjenbruk

Hvis den skal brukes ved flere anledninger, velg et tidløst budskap som er relevant over tid.

Sist endret: 16.05.2025

Trenger du hjelp til oppsett

Sist endret: 03.06.2025

Bestill trykk

Har dere trykkeklare filer kan dere bruke trykkeriets bestillingsside (knappen under).
Pris er beskrevet på bestillingssiden.

Trykkeklar PDF

  • Filen må ha 5 cm utfall i bunn
  • Ha klart konteringsinformasjon:
    • Prosjektnummer
    • Kostnadsgodkjenner
    • Avdelingsnummer / Koststed
Sist endret: 28.05.2025
Rollup