Robert Isaksen
Robert Isaksen
:
Exploring learning in critical realism
Pourya Pourhejazy,
Karl Robert Isaksen
:
Exploring the curricular and pedagogical decision criteria for research-based learning design in undergraduate studies
Rasmus Normann de Boer,
Asgar Bo Frederiksen,
Philip Georg Rau-Andersen,
Robert Isaksen
:
Recognising Psychoactive Drug Users
Robert Isaksen
:
Some Reflections on Working-Class Ontology and Epistemology—or Why Teaching in Higher Education Needs to Be More Concrete
Robert Isaksen
:
Without foundation or neutral standpoint: using immanent critique to guide a literature review
Robert Isaksen
:
Reclaiming Rational Theory Choice: A Critique of Methodological Applications of Critical Realism
Ingrid Gilje Heiberg,
Simon Norheim Colclough,
Knut Steffen Vall Kvala,
Karl Robert Isaksen
:
Modern Nordic Students as Academic Learners: A Scoping Review
Open Science Framework (OSF) 2024 DOI
Karl Robert Isaksen,
Alexander Papas
:
Studentane si læring er mindre viktig
Khrono.no 2024
Ingrid Gilje Heiberg,
Simon Norheim Colclough,
Karl Robert Isaksen
:
Modern Nordic Students Embarking on Higher Education: Who Are They, What Are Their Challenges, and What Support Do They Need?
2024
Robert Isaksen
:
Special issue: Judgemental rationality
Journal of Critical Realism 2022 DOI
Patric Wallin,
Inger Carin Erikson,
Dag Husebø,
Leila Eve Ferguson,
Robert Isaksen,
Anna Mavroudi
m.fl.:
Spenninger, nyanser og mangfold i universitets- og høgskolepedagogikk
Khrono.no 27. juni 2022 DATA
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Forskningsinteresser
Det er tre brede spørsmål knyttet til vitenskapelig kunnskap som interesserer meg:
Hva er vitenskapelig kunnskap og hvordan oppnås det? Kan det oppnås?
Hvordan læres vitenskapelig kunnskap best i høyere utdanning?
Hvilken rolle spiller vitenskapelig kunnskap i det vestlige samfunnet, for eksempel i forhold til politikk?
For å svare på disse spørsmålene trekker jeg på innsikter fra forskjellige disipliner som vitenskapsfilosofi, kunnskapspsykologi og kunnskapssosiologi, og universitetspedagogikk.
Jeg er på redaksjonskomitéen til Journal of Critical Realism, leder for redaksjonskomitéen til Uniped, og medlem i Forskning på Høyere Utdanning
Undervisning
Jeg er leder for kurset i universitetspedagogisk basiskompetanse og emneleder for FIL-1025