Onsdag 6. desember
10.30-11.00 Kaffe
11.00-12.00 Gjensidig orientering om miljøene & innspill til form på forskningssamarbeidet
12.00-13.00 Lunsj
13.00-13.45 Thomas Stølen, UiB: Ondskap som pedagogisk problem
14.00-14.45 Jens Breivik, UiT: Frameworks to assess critical thinking and argumentation in online discussions – a discussion about validity
15.00-15.45 Lars Petter Storm Torjussen, UiB: Kritikk av Skjervheims syn på pedagogikk
16.00-16.45 Morten Bartnæs, UiT: Populisme som pedagogisk problem
19.00 Middag
Torsdag 7. desember
09.30-10.00 Kaffe
10.00-10.45 Martin Samuelsson, UiB: Opplæring til deliberativt demokrati
11.00-11.45 Andrew Kristiansen, UiT: Reciprocal and Mutual Recognition
11.45-12.45 Lunsj
12.45-13.30 Steinar Bøyum, UiB: Hva skylder vi evnerike barn?
13.45-14.30 Mariann Solberg, UiT: Akademisk danning i kvalifikasjonsrammeverket (EQF, NKR m.fl.)
14.45-15.30 Oppsummering og videre planer