Bilde av Åsli, Ole
Bilde av Åsli, Ole
Førsteamanuensis Forskningsgruppe for kognitiv nevrovitenskap ole.asli@uit.no +4777646778 Tromsø Her finner du meg

Ole Åsli


Error rendering component


Publikasjoner utenom Cristin

Åsli O., Flaten M.A.(2012) In the Blink of an Eye: Investigating the Role of Awareness in Fear Responding by Measuring the Latency of  Startle PotentiationBrain Sciences 2(1), 61-84

Åsli O., & Flaten M.A. (2012). How fast is fear? Automatic and controlled processing in conditioned fear. J of Psychophysiology 26(1), 20-28 

Lyby, P.S., Forsberg, J.T., Åsli, O., & Flaten, M.A. (2012) Induced fear reduces the effectiveness of a placebo intervention on pain. Pain 153, 1114-1121

Flaten M.A ., &. Åsli O. Det biologiske grunnlaget for psykologien. I Svartdal, F. (Red). (2011). Psykologi: En introduksjon. 2. utgave.  Oslo: Gyldendal akademisk. 

Åsli O., Kulvedrøsten, S., Solbakken, L. E. & Flaten M.A. (2009) Fear potentiated startle at short intervals following conditioned stimulus onset during delay but not trace conditioning.Psychophysiology 46: 880-888 

Åsli O., & Flaten M.A. (2008). Conditioned facilitation of the unconditioned reflex after classical eyeblink conditioning. Int J Psychophysiol 67:17-22 

Flaten, M.A., Åsli, O., & Simonsen, T. (2006). The effect of stress on absorption of acetaminophen. Psychopharmacology, 185, 471-478

Flaten, M.A., Aasli, O., & Blumenthal, T.D. (2003). Expectancy and placebo responses to caffeine-associated stimuli. Psychopharmacology, 169, 198-204


Forskningsinteresser

Emosjoner, Læring, frykt, betinging, startle.

Undervisning

Overordnende temaer: Kognitiv nevrovitenskap, Affektiv nevrovitenskap.

Temaer: Emosjoner, Læring, Hukommelse, Motivasjon, Psykofysiologi.

Emneansvarlig PSY-1001 Innføring i generell psykologi

Foreleser PSY-2547 Kognitiv nevrovitenskap

Foreleser PSY-1000 Fenomenbeskrevet Psykologi

Foreleser PSY-1004 Biologisk psykologi

Foreleser PSY-8002 Eksperimentelle design og statistikk 

Veileder PSY-1509 Forskningsrapport II

Veileder PSY-1510 Forskningsrapport III

Veileder PSY-2002 Bachelor-oppgave