Studentoppgaver og veiledning
Veiledning / supervision
Forskningsgruppen gir veiledning på alle nivåer innenfor de temaer som fremgår på den enkelte forskers hjemmeside. Masterstudenter og profesonsstudenter kan ellers se på listen under for inspirasjon til et spennende prosjekt!
Veiledning, semesteroppgaver på profesjonsstudiet, BA og master
Ta direkte kontakt med en av oss for å diskutere prosjekt!
Tove Dahl
Temaer for veiledning: Interest; Cognitive and situated perspectives on learning; Language; Peace education; Learning and assessment; Life (and sleep) in the High North; Tourist experience
Masteroppgaver
- Sigrid Norberg (current). The experience of (un)interpreted nature.
- Aid-Eva Nesstveit (current). How authors engage the interest of their readers through fiction.
- Tony Kornelius Pedersen (2012). A Matter of Competence, Integrity or (Dis)Honesty? How academic faculty understand and manage student cheating(Master’s thesis, University of Tromsø, Norway).
- Linda Catrine Stenvold (2012). Morningness-Eveningness and Flextime Possibilities:
Connections Between Circadian Rhythm, Work Day Schedule, Well-Being and Productivity(Master’s thesis, University of Tromsø, Norway). - Eystein Magnus Hansen (2010). Hendenes tale – mønstre i bruk av gester i fremmedspråk-undervisning ved Concordia Language Villages (Master’s thesis, University of Tromsø, Norway). Retrieved from http://www.ub.uit.no/munin/handle/10037/2441
- Kjærsti Thorsteinsen (2009). More than just vacation : exploring the relevance of interest, interests, and enjoyment for tourist experiences(Master’s thesis, University of Tromsø, Norway). Retrieved from http://www.ub.uit.no/munin/handle/10037/2421
- Susanne Ludvigsen (2008). The effect of gestures on youth’s explicit and implicit comprehension of video instructions : a comparison of foreign and native language speakers(Master’s thesis, University of Tromsø, Norway). Retrieved from http://www.ub.uit.no/munin/handle/10037/1747
- Rachel Peterson (2007). Choosing peace education: social identity, intercultural proficiency, and transformation among staff at Concordia Language Villages (Unpublished master’s thesis). University of Tromsø, Norway.
Frode Svartdal
Temaer for veiledning: Selvregulering og svikt i selvregulering; Læringspsykologi (avoidance, ekstinksjon, verbal styring); Kontrafaktisk tenkning; Sosial kompetansetrening; Evaluering
Masteroppgaver/hovedoppgaver (* = pågående):
- I. M. Haug (2015-16). Prokrastinering. *
- J. C. Oijennus (2013-15). Prokastinering *
- S. G. Riise (2013-15). Forståelse av helseinformasjon *
- M. Fanebust (2013-14). Motivasjonelle faktorer i sosial kompetansetrening. [Pris for beste hovedoppgave 2014!]
- V. Sending (2012-14).Thinking success, behaving successfully: The relationship between hypothetical thinking strategies, effort towards goal attainment and grit.
- A. Lie (2012-14). Evaluering av FamilieART
- D. Botnmark og S. Kvalnes (2013). Prokrastinering: En studie av sammenhengen mellom utsettelsesatferd og velvære blant studenter.
- L. Varhaug & H. Solstad (2012-13). Sosial persepsjonstrening (SPT): Et forebyggende intervensjonstiltak for utvikling av sosial kompetanse hos barn og ungdom.
- L-M. Rasmussen & T. Klaussen (2012-13). Psychometric Validity and Reliability of the Social Skills Improvement System-Rating Scales (SSIS-RS)
- N. Johansen (2012). Evaluering av FamilieArt
- S. Eliassen (2012). Motivasjonelle faktorer i gjennomføring av ART
- T. Brox (2011). Informantforskjeller i vurdering av sosial kompetanse og atferdsproblemer
- T. Olsen (2011). ART (Bergen)
- P. Gjerpe (2010). Evaluering av kontrafaktisk positive utfall
- J.A. Dalbakk (2010). Mobbing
- H. Dahl (2008). Motiverende intervju
- G. Stenersen & S. Nesheim (2009). Måleskalaer: VAS vs. Likert
Svartdal: PhD
- J.A. Terum (2013). Kontrafaktisk tenkning
- C. V. Nilsen (2017). Helseinformasjon
- L. K. Lende (2015). Numerisk tenkning.
- J. Finne (2017). Evaluering av SPT (Diakonhjemmet høgskole)
Gerit Pfuhl
Temaer for veiledning: Decision making, Rationality, Uncertainty, integration of information, and neural representation
Connie Nilsen
Temaer for veiledning: Understanding of health information