vår 2014: BED-2004 Bedriftsmarkedsføring - 10 stp
Innhold
Emnet tar for seg de spesielle utfordringene markedsførere står ovenfor når bedrifter og organisasjoner er kjøpere av produkter og tjenester. I tillegg til å beherske markedsføringens tradisjonelle virkemidler, må man også innenfor B2B-markedsføring blant annet kunne forstå og styre de organisatoriske prosessene. Markedsføring til bedrifter og organisasjoner er ofte mer komplisert enn til forbrukere, og stiller spesielle krav til markedsstrategi og praktisk markedsføring.Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:
Kunnskaper og forståelse:
- Ha en generell forståelse av markedsføring på bedriftsmarkedet.
- Kunnskaper om de spesielle utfordringene markedsførere står ovenfor når bedrifter og organisasjoner er kjøpere av produkter og tjenester.
- Kunnskaper om hvilke verktøy og metoder bedriftsmarkedsførere har til rådighet.
Ferdigheter:
- Kunne iverksette praktiske tiltak for å skape og fordele verdi mellom aktørene på bedriftsmarkedet.
- I tillegg til å beherske markedsføringens tradisjonelle virkemidler, skal studentene kunne styre organisatoriske prosesser som har betydning for bedriftsmarkedsføring.
Kompetanse:
- Kunne analysere og diskutere praktiske problemstillinger innenfor emnet med bedriftsmarkedsførere.
- Kunne bruke relevant kunnskap for å løse praktiske problemstillinger innenfor emnet.
Eksamen
4 t skriftlig eksamen (60 %) og semesteroppgave (40%). Karakterskala A-E, med F som stryk.
Semesteroppgaven gjennomføres i grupper.
Det tilbys kontinuasjonseksamen i emnet. Kontinuasjonseksamen består av en skriftlig skoleeksamen (teller 100 %). For å få avlegge kontinuasjonseksamen i emnet er det en forutsetning at semesteroppgaven er bestått.
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested:
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: BED-2004
- Ansvarlig enhet
- Handelshøgskolen ved UiT