BED-3012
Fordypning i markedsføring og strategi
-
10
stp
Emnet administreres av
Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
Innhold
Modulen gir en innføring i forskning på utvalgte temaer innen markedsføring og innovasjon. De temaer som velges ut vil være aktuelle tema når det gjelder valg av masteroppgave, samt tema som det forskes på av de ansvarlige veiledere på mastestudiet. I noe grad vil kurset også berøre sentrale forskningstema innen forbrukeratferd, distribusjon, produktutvikling, foretaksstrategi og innovasjonsfag. Med utgangspunkt i et utvalg vitenskapelige artikler og problemstillinger vil studentene får en oversikt over mulige teorier og metoder som kan bidra til å belyse forskbare og anvendte problemstillinger. Studentene vil i modulen får muligheter til å legge frem egne forslag til temaer / fenomener / problemstillinger i potensielle masteroppgaver. Disse forslagene vil drøftes i felleskap og må utvikles til et forslag som leveres inn i slutten av kurset. Et av formålene er at kurset skal gi studentene et grunnlag for å komme godt i gang med den faglige og teoretiske forankring av sin masteroppgave. Dette fordrer at tema og problemstillinger er rimelig klart avgrenset.
Læringsutbytte
Modulen har som formål å gi studentene innføring i aktuell forskning i markedsføring, samt bidra til at studentene kan utarbeide et selvstendig forslag til teoretisk tilnærming på sin masteroppgave.
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisningsform
Forelesninger og seminar
Vurderingsordning
Semesteroppgave og muntlig fremlegging (100%).
Dato for eksamen
Semesteroppgave:
Muntlig eksamen:
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.
Emnet overlapper disse emnene
BED-3012 Fordypning i marked/innovasjonsteori 10 stp
Pensum
Ta kontakt med instituttet/fakultetet
Undervisning Høst 2010 Første gang: Se timeplan på nett |
Forelesning |
F. aman. Kåre Skallerud Prof. Svein Ottar Olsen
|