høst 2010:    BED-1004 Markedsføring - 10 stp

BED-1004
 
Markedsføring
 
-
10
stp
Emnet administreres av
Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
Emnetype
Emnet kan tas som enkeltemne.
Innhold
Kurset gir en generell innføring i analyse, planlegging, gjennomføring og evaluering av markedsføringstiltak. Den første delen tar for seg sentrale begreper og modeller knyttet til markedsføringsledelse. Den delen omhandler markedsforståelse, og dekker temaer som forbrukstrender, kjøpsatferd, konkurrentanalyser, segmentering og kundetilfredshet. Den siste delen gir en innføring i planlegging og gjennomføring av markedstiltak. Søkelyset rettes mot produktutvikling, prissetting, distribusjon og markedskommunikasjon.
Læringsutbytte
Målet med kurset er å gi studentene en grunnleggende innføring i faget strategisk markedsføringsledelse.
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisningsform
Høsten 2010 blir kurset gitt som et nettbasert emne. Påmelding på undervisningsoppleggene skjer gjennom studentweb.

Studentene har tilgang til videoforelesninger. Veiledning av nettstudenter vil bli gitt som nettmøter etter nærmere avtale. Til nettmøtene kan konferansesystemet Elluminate eller liknende brukes. En del av undervisningen består av gruppediskusjoner (Diskusjonsforum på nett), der det forventes at studentene deltar aktivt.
Vurderingsordning

Arbeidskrav:
Gruppebasert semesteroppgave som skal presenteres muntlig. Semesteroppgaven må være godkjent for å få avlegge eksamen i emnet. Krav til godkjent ligger høyere enn det som normalt forventes for å få bestått/karakteren E.

Eksamensform:
4 timers individuell skriftlig eksamen (teller 100 %). Bokstavkarakterer A-E, der F er stryk.
Skriftlig eksamen avholdes ved Universitetet i Tromsø. Etter søknad kan det vurderes om eksamen kan avholdes ved andre studiesteder. I utgangspunktet må det være minimum ti kandidater ved annet studiested før eksamen ved annet studiested vurderes.

Det tilbys kontinuasjonseksamen i emnet. Kontinuasjonseksamen består av en skriftlig skoleeksamen (teller 100 %). For å få avlegge kontinuasjonseksamen i emnet er det en forutsetning at den gruppebaserte semesteroppgaven er bestått.

Eksamen mandag den 15. november 2010, Klokken 0900-1300, Åsgårdveien 9.

Emnet overlapper disse emnene
F-145 Fiskerimarkedsføring 6 stp
F-145B Markedsføring I 10 stp
ØS112 Markedsføring med prosjekt 10 stp
Pensum
Oppgis ved semesterstart eller fås ved henvendelse til Akademisk kvarter.


Undervisning Høst 2010

Error rendering component

  • Om emnet
  • Studiested: |
  • Studiepoeng: 10
  • Emnekode: BED-1004