BED-3003
Analyse av konsumentmarkeder
-
10
stp
Emnet administreres av
Fakultet for biovitenskap, fiskeri og økonomi
Innhold
Konsumentatferd er det fagområdet som skal beskrive, forklare og analysere de faktorer som påvirker kjøpstilknyttede beslutninger og handlinger hos individer og familier. Kurset skal gi innsikt i hvordan forbrukermønstre varierer ut fra både individuelle, sosiale og samfunnsmessige forhold. Det vil også bli lagt vekt på å forklare hvilke elementer markedsføringen kan spille på for å tilfredsstille og påvirke forbrukere og familier gjennom generelle eller spesifikke markedsføringstiltak som produktutvikling, prissetting, produktplassering og promosjon.
Læringsutbytte
Kurset gir en innføring i hvordan begreper, teorier og modeller kan benyttes til å forklare og forstå konsumentatferd i nasjonale og internasjonale markeder
Undervisnings- og eksamensspråk
Norsk
Undervisningsform
Emnet har varierte undervisningsfomer
Vurderingsordning
4 t skriftlig eksamen som teller 60 % og termpaper som teller 40 %
Dato for eksamen
Oppgave:
Skriftlig eksamen: 25.11.2010
Eksamensdato er foreløpig og vil kunne bli endret. Endelig eksamensdato kunngjøres ved oppslag på det enkelte fakultet primo mai for vårsemesteret og primo november for høstsemesteret.
Pensum
Ta kontakt med instituttet/fakultetet
Undervisning Høst 2010 Første gang: Se timeplan på nett |
Forelesning |
Prof. Svein Ottar Olsen
|