Digitalisering i høyere utdanning stiller krav om å ha digital kompetanse og utøve digital dømmekraft når teknologi tas i bruk i undervisning og læring.
IKT og læring er et av satsningsområdene for å styrke utdanningskvalitet ved Helsefak
Digitalisering skaper pedagogiske muligheter for nye undervisnings- og vurderingsformer
Tilgang til digitale læringsressurser kan bidra til å øke studentens læringslyst, fleksibilitet og kontinuitet i en aktiv studiehverdag
Digitale læringsressurser kan bidra til å styrke studentens motivasjon og engasjement i læringsprosessen.
Veilede, motivere og støtte vitenskapelige ansatte i undervisningen med å utvikle læringsaktiviteter med pedagogisk bruk av digital teknologi, der det er formålstjenlig
Veilede og støtte i planlegging, utvikling og utprøving av digitale læringsresssurser
Veilede i pedagogisk bruk av Canvas
Veilede og delta i søknadsprosesser og prosjekter som omhandler digitalisering av undervisning
https://uio.bibsys.no/courses/24 Kunnskapsbanken i universitets- og høgskolepedagogikk
https://result.uit.no/udig/ Kursmoduler uDig handler om grunnleggende kunnskap om bruk av digitale verktøy og læremidler i egen undervisning
https://norgesuniversitetet.no/skriftserie/digital-tilstand-1-2018-notat Digitalisering for utdanningskvalitet og aktiv læring i høyere utdanning:
https://laeringsbiblioteket.no/pedagogik/e-laering/ Forskning på digitalisering og læring I helsefagene
Kontaktperson:
![]() |
776 46376 / 90992299 |
Ta gjerne kontakt for spørsmål eller for å avtale veiledning eller workshop.