Vi har 26 prosjekter ved enheten:
Language variation and why it occurs
Exploring the Integration of EX-PED-LAB's Wheel of Co-Creation into a Playful Tool for Kindergarten Practitioners: A Workshop Proposal
Trygg på trening med Redd Barna. Sluttrapport fra et følgeforskningsprosjekt
Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforksning
"Da kommer morsmålslæreren og kan kommunisere med dem på en helt annen måte"
En etnografisk studie om samarbeid mellom en morsmålslærer og andre lærere i skolen
«Her har vi 6. februar, da skal vi liksom ta Eureka, Eureka» En kvalitativ studie av læreres erfaringer med samisk innhold i norskfaget, på 1.- 4. trinn
Se alle registreringer i Cristin
Se alle registreringer i Cristin
Masteroppgaver:
Kjær, June Mari : «Jeg hadde tatt imot maten om jeg hadde vært fange!» En kvantitativ undersøkelse om bruk av tegneserie og utvikling av historisk empati hos elever på ungdomstrinn. Jacobsen, Henriette Johanne : «Hvis det var så tydelig fra lærerne sin side at jeg strevde, hvorfor gjorde de ingenting med det?» En kvalitativ undersøkelse av hvordan elevene selv, støttesystemet og lærere forstår en sen dysleksi diagnose Sørensen, Nora Straumbotn : «Skraper den når den trekker seg tilbake også?»Artikler og rapporter:
Thorvaldsen, Steinar / Irgens, Børge : Det er sytten år siden sist vi kunne se en stor komet, men nå skjer det igjen Skytterstad, Remi / Antonsen, Yngve / Stenseth, Anna Maria Helena : Remediating deficits? Problem representations in Norwegian policies for newly qualified teachers Antonsen, Yngve / Toom, Auli / Ulvik, Marit / Drageset, Ove Gunnar / Olsen, Knut Rune / Hjardemaal, Finn Rudolf / Sæther, Kari-Anne : Research approaches in master-based teacher education preparing student teachers for professional workSe alle oppføringer i Munin – Open research archive