Nysgjerringhet, nytenking og nytte i et attraktivt kunnskapsmiljø!
Handelshøgskolen ved UiT Norges arktiske universitet har et internasjonalt forskningsfokus med nordområdene som basis.
Det drives forskningsaktivitet innen bedrifts- og næringsøkonomi, markedsforskning, regionaløkonomi, reiseliv, effektivitetsanalyse, markedsanalyse, entreprenørskap, innovasjon og finans.
Vi har 3 prosjekter ved enheten:
The relationship between personal values and preference for novelty: conceptual issues and the novelty–familiarity continuum
Cornering Authenticity in Wine Tourism: The Case of Tuscany
Effects of the dark triad on word of mouth in the luxury context: the moderating role of opinion divergence
Local food systems and community development: a symbiotic relation? A case study of three rural municipalities in Norway
Visualizing and discussing unethical behavior in negotiations
Ocean tourism: when emotions meet science
Se alle registreringer i Cristin
Se alle registreringer i Cristin
Masteroppgaver:
Edvardsen, Robert Kjørstad / Forthun, Bjørn : Posttraumatisk vekst blant kystjegere? Benonisen, Hege / Meland, Marita : Should I stay, or should I go? En kvalitativ studie av faktorer som kan forebygge turnover blant mellomledere i politi og helse Arnesen, Vibeke : Hva påvirker sykepleiers forståelse av medarbeiderskap? Er det kontroll eller medvirkning?Artikler og rapporter:
Kidane, Dejene Gizaw : Price transmission and asymmetry in a changing seafood supply chain Clark, Derek John / Kundu, Tapas / Nilssen, Tore : Investment and endogenous efficiency in a contest Gullmark, Petter / Clausen, Tommy Høyvarde / Gümüsay, Ali Aslan / Alsos, Gry Agnete : Public entrepreneurial opportunities: How institutional logics shape public servants' opportunity evaluationSe alle oppføringer i Munin – Open research archive