Nysgjerringhet, nytenking og nytte i et attraktivt kunnskapsmiljø!
Handelshøgskolen ved UiT Norges arktiske universitet har et internasjonalt forskningsfokus med nordområdene som basis.
Det drives forskningsaktivitet innen bedrifts- og næringsøkonomi, markedsforskning, regionaløkonomi, reiseliv, effektivitetsanalyse, markedsanalyse, entreprenørskap, innovasjon og finans.
Vi har 3 prosjekter ved enheten:
The relationship between personal values and preference for novelty: conceptual issues and the novelty–familiarity continuum
Cornering Authenticity in Wine Tourism: The Case of Tuscany
Effects of the dark triad on word of mouth in the luxury context: the moderating role of opinion divergence
Local food systems and community development: a symbiotic relation? A case study of three rural municipalities in Norway
Visualizing and discussing unethical behavior in negotiations
Ocean tourism: when emotions meet science
Se alle registreringer i Cristin
Se alle registreringer i Cristin
Masteroppgaver:
Teigen, Sondre Johann : Creating alpha with Machine Learning algorithms Hansen, Camilla Fredriksen : Bunnfradraget i grunnrenteskatten: Hvilken effekt har det på verdien til et lite oppdrettsselskap? Edvardsen, Robert Kjørstad / Forthun, Bjørn : Posttraumatisk vekst blant kystjegere?Artikler og rapporter:
Grøndal-Eeles, Linda Cecilie / Dugstad, Janne H / Eide, Hilde / Nilsen, Etty Ragnhild : The Organizational challenges of municipal call centers as a health service in Norway- A multiple case study Kidane, Dejene Gizaw : Price transmission and asymmetry in a changing seafood supply chain Viken, Arvid Ingmar : Ut på tur: Refleksjoner rundt turlivetSe alle oppføringer i Munin – Open research archive