Vethe, Tor Inge; Hagen, Andreas Austlid; Sørngård, Maria Astad; Bringeland, Terje André; Sumstad, Marius Sætren; Hauge, Kjellrun Hiis. Kritisk refleksjon om global temperaturutvikling. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2017; Volum 2. ISSN 0802-8192.s 38 - 48. Bringeland, Terje André. PISA: Et styringsinstrument for og i skoler i relasjon til matematikkopplæringen?. 2015. Hauge, Kjellrun Hiis; Sørngård, Maria Astad; Vethe, Tor Inge; Bringeland, Terje André; Hagen, Andreas Austlid; Sumstad, Marius Sætren. CRITICAL REFLECTIONS ON TEMPERATURE CHANGE. 9th congress of European research on mathematics education 2015-02-04 - 2015-02-07 2015. Vethe, Tor Inge; Sørngård, Maria Astad; Hagen, Andreas Austlid; Bringeland, Terje André; Sumstad, Marius Sætren. Kritiske refleksjoner rundt den globale temperaturutviklingen. Et eksempel på forskningsbasert undervisning og en undervisningsbasert forskning. Kultur og kreativitet: Etter- og videreutdanningskonferanse for lærerutdannere i matematikk 2014-09-30 - 2014-10-03 2014. Hauge, Kjellrun Hiis; Bringeland, Terje André; Hagen, Andreas Austlid; Sumstad, Marius Sætren; Sørngård, Maria Astad; Vethe, Tor Inge. Co-learning in a lecturer - student project on critical reflection. MatRIC Conference – Higher Education Day 2014-11-27 - 2014-11-28 2014.
- Bringeland, Terje André. School leaders’ reflexive mode in their internal conversations on PISA. Routledge 2022 ISBN 9780367756772.
- Bringeland, Terje André. The impact of PISA on education in Norway: A morphogenetic perspective on structural elaboration in an education system. Routledge 2022 ISBN 9780367756772.
- Vethe, Tor Inge; Hagen, Andreas Austlid; Sørngård, Maria Astad; Bringeland, Terje André; Sumstad, Marius Sætren; Hauge, Kjellrun Hiis. Kritisk refleksjon om global temperaturutvikling. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2017; Volum 2. ISSN 0802-8192.s 38 - 48.
Bringeland, Terje André. Er PISA-testene på vei ut? Når politikere refererer til PISA, er det ofte for å legitimere egen skolepolitikk.. (data) Dagsavisen 2022. ISSN 1503-2892. Bringeland, Terje André. PISA ruller videre. Vil avviklingen av PISA-testen i Norge bli en av regjeringens «hjertesaker»?. (data) Dagsavisen 2021. ISSN 1503-2892. Bringeland, Terje André. PISA - A Trigger of Teachers Reflexivity and Actions. Diversity in Teacher Education Research 2021-11-09 - 2021-11-11 2021. Bringeland, Terje André. PISA: Introduction and Role in Educational Systems. Comparative Perspectives in Education - Jubileumsseminar for Tone Skinningsrud 2020-02-13 - 2020-02-13 2020. Bringeland, Terje André. PISA: Et styringsinstrument for og i skoler i relasjon til matematikkopplæringen?. 2015. Hauge, Kjellrun Hiis; Sørngård, Maria Astad; Vethe, Tor Inge; Bringeland, Terje André; Hagen, Andreas Austlid; Sumstad, Marius Sætren. CRITICAL REFLECTIONS ON TEMPERATURE CHANGE. 9th congress of European research on mathematics education 2015-02-04 - 2015-02-07 2015. Vethe, Tor Inge; Sørngård, Maria Astad; Hagen, Andreas Austlid; Bringeland, Terje André; Sumstad, Marius Sætren. Kritiske refleksjoner rundt den globale temperaturutviklingen. Et eksempel på forskningsbasert undervisning og en undervisningsbasert forskning. Kultur og kreativitet: Etter- og videreutdanningskonferanse for lærerutdannere i matematikk 2014-09-30 - 2014-10-03 2014. Hauge, Kjellrun Hiis; Bringeland, Terje André; Hagen, Andreas Austlid; Sumstad, Marius Sætren; Sørngård, Maria Astad; Vethe, Tor Inge. Co-learning in a lecturer - student project on critical reflection. MatRIC Conference – Higher Education Day 2014-11-27 - 2014-11-28 2014.