Foto: Torje Jenssen
Johannes Sæleset
Stipendiat i naturfagdidaktikk
- Sæleset, Johannes; Olufsen, Magne; Karlsen, Solveig. Quality of beginner pre-service teachers’ science instruction. Acta Didactica Norden (ADNO) 2022; Volum 16 (1). ISSN 2535-8219.s 1 - 28.s doi: 10.5617/adno.8482.
- Olufsen, Magne; Karlsen, Solveig; Sæleset, Johannes; Thorvaldsen, Steinar. The impact of specialised content courses on student teaching in a Norwegian teacher education programme. Education Inquiry 2021. ISSN 2000-4508.s doi: 10.1080/20004508.2021.1892908.
- Sæleset, Johannes; Friedrichsen, Patricia. Pre-service Science Teachers’ Pedagogical Content Knowledge Integration of Students’ Understanding in Science and Instructional Strategies. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 2021; Volum 17 (5). ISSN 1305-8215.s doi: 10.29333/ejmste/10859.
- Sæleset, Johannes; Friedrichsen, Patricia. A case study of specialized science courses in teacher education and their impact on classroom teaching. Journal of Science Teacher Education 2021. ISSN 1046-560X.s doi: 10.1080/1046560X.2021.1971859.
- Lunde, Mai Lill Suhr; Sæleset, Johannes; Karlsen, Solveig; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena; Olufsen, Magne; Ødegaard, Marianne. Hvordan vurdere undervisningskvalitet i naturfag. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
- Lunde, Mai Lill Suhr; Sæleset, Johannes; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Olufsen, Magne; Ødegaard, Marianne. Forskningsdesign og metode. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
- Karlsen, Solveig; Kersting, Magdalena; Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Olufsen, Magne; Lunde, Mai Lill Suhr; Sæleset, Johannes. Kjennetegn på utforskende undervisning i naturfag. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
- Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Olufsen, Magne; Lunde, Mai Lill Suhr; Sæleset, Johannes. Ulike dilemmaer knyttet til utforskende undervisning i naturfag. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
- Kersting, Magdalena; Ødegaard, Marianne; Sæleset, Johannes. Hvordan fremme fantasi og kreativitet i naturfag. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
- Ødegaard, Marianne; Kjærnsli, Marit; Kersting, Magdalena; Karlsen, Solveig; Lunde, Mai Lill Suhr; Olufsen, Magne; Sæleset, Johannes. Diskusjon - tettere på naturfag i klasserommet. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245038439.
Forskningsinteresser
Naturfagundervising, naturfagdidaktikk, lærarutdanning
ILP-bygget 3.002