Personkort bilde

Kjærsti Thorsteinsen

Postdoktor Institutt for psykologi
Engelsk flaggikon Samisk flaggikon

Social psychology  Positive psychology  Goal pursuit interventions  Quality of life   

Emotion and motivation  Volunteer experiences and motivations  Tourist experiences

Prosjektleder for prosjektet "Frivillig lykke" finansiert av Extrastiftelsen der vi forsker på livskvalitet og menneskelig utvikling i frivillige organisasjoner i samarbeid med Redd Barna.

For mer informasjon om prosjektet se https://www.extrastiftelsen.no/prosjekter/frivillig-lykke/

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Vittersø, Joar. Now you see it, now you don?t: Solid and subtle differences between Hedonic and Eudaimonic Wellbeing. Journal of Positive Psychology 2019. ISSN 1743-9760.s doi: 10.1080/17439760.2019.1639794.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Vittersø, Joar. Striving for wellbeing: The different roles of hedonia and eudaimonia in goal pursuit and goal achievement. International Journal of Wellbeing 2018; Volum 8 (2). ISSN 1179-8602.s 89 - 109.s doi: 10.5502/ijw.v8i2.733.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Vittersø, Joar; Svendsen, Gunnvald Bendix. Increasing physical activity efficiently: An experimental pilot study of a website and mobile phone intervention. International Journal of Telemedicine and Applications 2014. ISSN 1687-6415.s doi: 10.1155/2014/746232.

  • Thorsteinsen, Kjærsti. Lykke, motivasjon og frivillighet. Faglig innlegg ved årsmøtet til FNF Troms 2020-03-04 - 2020.

  • Grønvoll, Eline; Thorsteinsen, Kjærsti. Føler du ubehag ved å treffe noen du halvveis kjenner på butikken?. (data) 2019.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Vittersø, Joar. Now you see it, now you don't: Solid and subtle differences between hedonic and eudaimonic wellbeing. 20th Conference on Social Psychology and Community Psychology (data) 2019-10-23 - 2019-10-25 2019.

  • Thorsteinsen, Kjærsti. Understanding and promoting goal pursuit and well-being: Disseminating interventions and measuring subjective experience using mobile phones. Forskningsseminar 2018-04-19 - 2018.

  • Thorsteinsen, Kjærsti. Den strevsomme lykken. (fulltekst) Psykologisk.no 2017.

  • Dahl, Tove Irene; Thorsteinsen, Kjærsti. What makes adventures interesting, and why should it matter?. International Adventure Conference (prosjekt) 2015-09-09 - 2015-09-11 2015.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Siebler, Frank. Prior intentions to switch mediate the link between attitudes and spontaneous switching behavior for own-provider attitudes, but not for other-provider attitudes. Transfer of Knowledge Conference 2011 2011-08-24 - 2011-08-28 2011.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Dahl, Tove Irene. More than just vacation: Exploring the relevance of interest, interests, and enjoyment for tourist experiences. (fulltekst) 2009.

  • Thorsteinsen, Kjærsti. Lykke, motivasjon og frivillighet. Faglig innlegg ved årsmøtet til FNF Troms 2020-03-04 - 2020.

  • Grønvoll, Eline; Thorsteinsen, Kjærsti. Føler du ubehag ved å treffe noen du halvveis kjenner på butikken?. (data) 2019.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Vittersø, Joar. Now you see it, now you don't: Solid and subtle differences between hedonic and eudaimonic wellbeing. 20th Conference on Social Psychology and Community Psychology (data) 2019-10-23 - 2019-10-25 2019.

  • Thorsteinsen, Kjærsti. Understanding and promoting goal pursuit and well-being: Disseminating interventions and measuring subjective experience using mobile phones. Forskningsseminar 2018-04-19 - 2018.

  • Thorsteinsen, Kjærsti. Den strevsomme lykken. (fulltekst) Psykologisk.no 2017.

  • Dahl, Tove Irene; Thorsteinsen, Kjærsti. What makes adventures interesting, and why should it matter?. International Adventure Conference (prosjekt) 2015-09-09 - 2015-09-11 2015.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Siebler, Frank. Prior intentions to switch mediate the link between attitudes and spontaneous switching behavior for own-provider attitudes, but not for other-provider attitudes. Transfer of Knowledge Conference 2011 2011-08-24 - 2011-08-28 2011.

  • Thorsteinsen, Kjærsti; Dahl, Tove Irene. More than just vacation: Exploring the relevance of interest, interests, and enjoyment for tourist experiences. (fulltekst) 2009.

  • [Loading...]

    Medlem i forskergruppe